BlogList Malaysia

16 November 2009

Sapa yang akan berputeh mata - Nizar news


Riuh rendah bunyi SMS masuk, kekononnya berita gembira pasai kerusi DUN Kota Siputeh diisytiharkan kosong.

Hangpa jangan suka suka buat lawak. Hangpa ingat, mentang mentang DUN tu kosong dan buka laluan pada PRK, senang senang hangpa boleh menang. Banyak ranjau dan duri lagi oo.. apatah lagi dalam keadaan BN la ni tengah rancak menggilapkan imej hodoh depa dan PR pulak tengah dok terhegeh hegeh cari punca masaalah yang tak jumpa.

Memang akan ada pilihanraya kecil sekiranya Datuk Abu Hassan, penyandang kerusi dari Umno gagal dalam rayuannya. Aku kalau bab bab yang bersangkut ngan mahkamah ni rasa tak sedap hati sikit la. Rekod yang lepaih lepaih, menunjukkan prestasi Pakatan pembangkang nak menang sesatu kes, mak datuk punya teruk dan peluang cukup tipis sekali. Sebab tu aku kata jangan suka suka dok buat lawak. Tak pepasal kita pulak yang puteh mata di Kota Seputeh.

Yang penting sekali adalah persediaan kita menghadapi PRK ini. Bagaimana setiakawan kita dalam kesatuan? Bagaimana komunikasi antara parti yang bergabung bawah PR ni? Bagaimana penyelesaian isu dalaman diselesaikan? Adakah ada ciri ciri kerajaan dalam penantian yang dilaung laungkan selama ini ada pada Pakatan? Dan yang paling penting tentunya prestasi kerajaan negeri Kedah dibawah pimpinan gabungan Pakatan ini?

Jangan tanya kat Anwar, dia mesti kata memuaskan punya. Jangan dok tanya kat Haji Hadi, dia tak nampak ada masaalah. Jangan gatai tanya Kit Siang la, ala satu kelusi pun wa liam liam luluk. Tapi hangpa kena pi tanya pengundi pengundi hangpa nu. Tanya tengok ada ka depa tu puas hati ka idak dengan prestasi hangpa. Jangan asyik dok syok sendiri saja.

Kesetiaan kita dalam Pakatan belum cukup teruji sepenuhnya, tapi rakyat dah tengok bermacam macam rupa dan gaya kita yang seolah olah sedang khayal dalam pesta cakar cakaran sesama kawan selepas sedikit cemerlang dalam PRU12 yang lalu. Risau pun ada gak, takut Bagan Pinang berulang. Berputeh mata kita.

shalehudin

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas