BlogList Malaysia

11 October 2012

Lagi Cerita Kotor SUK Kedah

Datuk Rasli Basir patut jadi Menteri Luar bukan SUK...

Oleh: ENGGANG QADHA

Tempoh hayat Datuk Rasli Basir sebagai penjawat awam ialah pada Jun 2011 (bersara wajib) namun kelicikan beliau berjaya minta Tuanku buat lantikan kontrak terhadapnya sehingga Jun 2012 dengan alasan Rasli perlu selesaikan segala program yang berkaitan pertabalan Tuanku menaiki takhta sebagai Yang DiPertuan Agong. Alasan itu cuma rekaan dan karut semata-mata kerana tanpa Rasli pun semua kerja boleh berjalan dan dilaksanakan oleh SUK baru.

Ramai yang kecewa dengan lantikan kontrak Rasli sebagai SUK, terutamanya KCS yang kanan. Bila hampir berakhir tarikh Jun 2012, Rasli minta Tuanku sambung lagi kontraknya. Kali ini entah apa pula alasannya... maka bersambunglah kontrak sampai Jun 2013.



ika tahun lalu cuma beberapa orang yang marahkan Rasli kerana 'sangkutkan' kenaikan pangkat mereka, kini ini jumlah KCS yang marahkan Rasli bertambah-tambah, dianggarkan 80 peratus!

Hebat sangatkah Rasli sehingga orang lain tidak layak jadi SUK? Sejak sign kontrak Jun 2012 sehingga kini (kira-kira 4 bulan) beliau asyik menghabiskan masa ke luar negara antaranya Timur Tengah, Helsinki, Acheh dan terbaru Korea. Kalau dia menteri kerajaan Pusat munasabah untuk keluar negara atas urusan kerajaan tapi kalau setakat SUK sebuah negeri mana ada urusan kerajaan yang berlambak-lambak kat luar negeri.

Kegemarannya untuk melancong keluar negara menghabiskan duit rakyat Kedah bukan baru. Sampai masa nanti EQ akan dedahkan senarai perjalanannya keluar negara... fuhh mengalahkan Menteri Luar. Kerja sendiri terbengkalai, asyik makan angin. Macam ni punya perangai kat Pekan Rabu pun berlunggok (pepatah orang Kedah).

Catatan ini masih panjang... kita mulakan dengan isu remeh temeh dulu, lepas tu barulah nanti kita masuk isu yang berat-berat. Antaranya isu yang boleh menyebabkan Rasli 'masuk dalam'. Nak tau cerita??? Rajin-rajinlah menziarahi blog ini....

(Nota: Catatan Rasli akan dihentikan serta-merta jika Rasli letak jawatan sebagai SUK)

http://kedahla.blogspot.com/2012/10/oleh-enggang-qadha-tempoh-hayat-datuk.html



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas