BlogList Malaysia

09 November 2010

Mengapa Zaid Nak Sangat Jawatan Timb. Presiden?


Sudah tentu mereka ini berniat menghancurkan PKR dan Pakatan Rakyat menjelang PRU 13. Itulah agaknya tujuan racun-racun ini dihantar menyusup ke dalam PKR. Kalau ikhlas mereka berdua ini berjuang demi keadilan, mengapa jawatan utama parti yang dikejar? Zaid. kalau ko cuba naik dari bawah tak boleh ke?? Di manakah mereka ini ketika era reformasi dulu???

8 Komen :

Anonymous ,  November 9, 2010 at 2:43 PM  

Kenapa bagi seorang UMNO yang baru masuk PKR, bila ada penipuan dalam undi pemilihan PKR mereka bising? Kenapa bila UMNO menipu di dalam banyak PRU dan PRK mereka mendiamkan diri sahaja? Tidakkah itu suatu yang pelik?

Anonymous ,  November 9, 2010 at 7:48 PM  

da agak memang ejen umnoapco ni?
zaid ko mulala dari bawah dulu... ni trus2 pulak nak tanding jawatan tim presiden tu...
taubatla zaid...
penyokong tegar PKR SABAH
ANAK MUDA REFORMASI 1998

Anonymous ,  November 9, 2010 at 8:34 PM  

Kronologi dalam dua minggu ini yang mahu DSAI dan Azmin berundur dari PKR. Pertama bekas Mufti Perlis, kemudian yang terakhir adalah Zaid Ibrahim. Di antara kedua itu adalah di kalangan mereka yang berpaling tadah dari PKR. Jadi siapa mereka ini jika tidak menerima isyarat dari organisasi yang sama.

Ini bermakna wujud konspirasi untuk menyingkirkan dua individu pimpinan PKR ini. Persoalannya dari siapa? Tanya orang yang tak ambil tahupun orang akan tahu sudah tentu dari UMNO... PKR tanpa DSAI dan Azmin adalah seumpama PAS tanpa TGNA, yang akan mempunyai kecenderungan untuk mewujudkan Kerajaan Perpaduan.

Kenapa DSAI dan Azmin yang ingin disingkirkan? Ini kerana mereka berdua sudah pastinya tidak akan berkompromi dengan UMNO. Ini kerana mereka berdua adalah mangsa konspirasi Kes LIWAT 1

UMNO bermatlamat untuk melemahkan PKR yang menjadi pengimbang antara DAP dan PAS. Dengan itu mereka mengharapkan orang Melayu akan kembali menyokong UMNO.

Namun mereka lupa tentang dakwaan sebelum Sukan Komanwel di Malaysia yang menyatakan bahawa 'Perpecahan Orang Melayu akan berlaku semasa Sukan Komanwel dan tidak dapat dipulih kembali'. Saya tidak percaya pada ramalan, namun situasi telah menunjukkan keadaan yang sedemikian.

puakPAS ,  November 9, 2010 at 8:37 PM  

RACUN-RACUNAN (satu)

Bila ZOOnordin dan Zaharin menyengat Anwar, sengatan mereka tidak mempunyai racun, hanya terdapat toksid, Anwar hanya menyapu tempat sengatan dgn minyak gamat.
Bila Ezam dan Lokman Adam cuba menikam Anwar, namun tikaman hanya menggunakan lidi, tempat tikaman tersebut hanya terdapat kesan merah, Anwar menyapu sahaja kesan merah dgn minyak ubat TYT, kesan merah tersebut hilang.
Bila dr. Asri nganga mulutnya kpd Anwar, tidak sedikit pum membahayakan Anwar, hanya tahi gigi dan air liur busuknya sahaja yang tersembur, Anwar hanya perlu sapu dgn kertas tisu jamban sahaja.
Namun hari ini, Anwar cukup kecut perut dan terketar, kerana beliau bukan lagi disengat atau ditikam dgn lidi. Bahkan Anwar dipanah oleh Zaid, panahan Zaid bukan sebarang panahan, tapi panah tersebut amat berbisa, panah dilumur racun.
Tiapa siapa yg tahu, setakat mana kesan racun yang dipanah Zaid kepada Anwar, kalau racun tikus digunakan, Anwar akan selamat. Namun jika racun pokok pulai, Anwar akan masuk ICU.
Kesan Anwar masuk ICU amat besar kepada lori berjenama PKR yang dipandunya, mungkin lori itu tersadai atau dilelong?. Hanya Allah yg Maha Mengetahui.

Anonymous ,  November 9, 2010 at 8:51 PM  

Kepada semua ahli PKR....bukak minda sikit....Ingat lagi tahun 1998? Masa itu semua yg ada kaitan ngan UMNO adalah kotor sekotornya.....Hanya Anwar sahaja yg kami yakin kerana sebelum masuk UMNO dia berjanji akan membawa perubahan dari dalam.....maka fikirlah sendiri siapa sebenarnya yg menjadi racun....hampir semua kawan2 Anwar lompat balik ke pangkuan UMNO laknatullah kecuali sorang tu jer......Fikirkanlah....dgn akal bukan taksub seratus peratus....1998 semua mereka adalah kotor sekotornya....fikirkanlah

puakPAS ,  November 9, 2010 at 9:24 PM  

Racun-racunan (dua),
ANWAR DGN BOTOL RACUN.

Umurnya dah mencapai warga emas, tubuh segarnya makin lemah, deria rasa pada lidahnya mulai hilang, matanya pula dah mulai kelabu, hidungnya mempunyai tanda-tanda penyakit resdung.
Tiba-tiba beliau didatangi botol yang berwarna hitam, botol yang mempunyai nama, bukan botol made in India, tapi buatan orang melayu Kelantan, botol ini nampaknya botol untuk org kaya-kaya.
Rasa bertuah dihatinya, rasa bangga diotaknya, maka dicium botol ini dgn hidung tersumbatnya, diperhati botol itu dengan mata kelabunya, dirasa apa yang ada dalam botol itu dengan lidah membatunya.
Sudah sahih lagi jelas padanya, cecair yang ada dalam botol ini adalah madu, madu yang terkenal berharga tinggi, sah ini madu untuk segala ubat, sah ini madu penuh khasiat, sah ini madu yang tahan perubahan cuaca.
Dengan penuh hormat dan suka hati, beliau meletakan botol tersebut ditempat tinggi tanda bernilai, dilekatkan pada botol kertas yang tertulis "seorang yg berprinsip" tanda kagum, diberi botol tersebut ketua menjaga wilayah P tanda botol cerdik.
Namun tiba-tiba botol ini ingin tidur sekali dgnnya, sedangkan beliau sudah mempunyai teman, tambahan pula botol itu botol baru kenalinya, timbul was-was jahat sangka, maka tidak dilayan botol tersebut, tiba-tiba botol mengelepar jatuh dan terus pecah.
Terkejut! terkejut! baru sedar dirinya, betul bacaan hatinya, dgn penuh hiba sedih, keluar dari lidah lisannya, "CISS BOTOL INI BOTOL BERACUN". Segala sangkaan dan telahan yang beliau buat adalah silap, beliau menggaru kepala yang beruban, membisik kepada isterinya tersayang, "mungkin botol ini dihantar oleh musuh".
keh keh keh!

Anonymous ,  November 9, 2010 at 11:14 PM  

zaid pembohong,kalau azmin berkata begitu,aku percaya,sebab azmin sama tua dgn parti PKR,bukan mcm zaid baru 1thn jagung,pembohong3..lidah ular umno kamu ni

Anonymous ,  November 10, 2010 at 6:37 AM  

zaid... zaid... taubat nasuha la...
kecian tengok zaid ni...
zaid undur cr baik la...
jgn nak dicop ejen umnoapco
gua kecewa ngan ko zaid...
mati sebelum ajal...

penyokong zaid yang kecewa
sabah

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas