BlogList Malaysia

23 February 2012

S'jaya Diraja siasat Projek IC diluluskan tapi belum diumum

Kerajaan pada dasarnya telah bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat projek IC tetapi terma rujukan dan ahli-ahlinya masih belum dimuktamadkan.

Justeru kata, setiausaha agung Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut (Upko) Wilfred Madius Tangau, pemimpin negeri Sabah tidak bimbang apabila Perdana Menteri Najib Abdul Razak, semasa lawatannya ke Sabah minggu lalu, tidak mengumumkan perkara berkenaan.

Menurut Tangau, jemaah menteri pada mesyuarat 8 Fenrurari telah meluluskan pembentukan suruhanjaya itu dan perkara itu juga telah diminitkan.


"Kabinet membuat keputusan pada 8 Februari dan hari ini hanya 22 Februari. Kami telah berjuang membuat tuntutan itu sekian lama, jadi apa salah tunggu satu atau dua minggu lagi untuk menunggu pengumuman itu?

"Saya difahamkan bahawa kabinet juga elah membincangkan bidang rujukan (suruhanjaya itu)," kata kata Tangau yang juga adalah bekas ahli parlimen Tuaran.

Penduduk Sabah yang meningkat secara mendadak adalah isu yang amat penting, justeru kata beliau, terma suruhanjaya itu tidak boleh diputuskan pada hanya satu mesyuarat sahaja.

http://www.malaysiakini.com/news/190019


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas