BlogList Malaysia

03 June 2012

UMNO upah samseng ganggu rumah Azmin

KEADILAN mengecam tindakan terbaru dilakukan sekumpulan samseng Umno yang membuat kacau di hadapan rumah Timbalan Presidennya, Azmin Ali.

Naib Presiden KEADILAN, N Surendran berkata, insiden yang berlaku itu merupakan susulan serangan dan tindakan di luar undang-undang yang dilakukan penyokong Umno sejak kebelakangan ini.


“Ada arahan jelas dari pimpinan Umno supaya polis menutup sebelah mata apabila insiden keganasan oleh penyokong Umno-BN dan unit pemuda mereka tidak diambil tindakan.

“Ini bukan insiden pertama, ia bermula dengan serangan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim di Johor, Nurul Izzah di Lembah Pantai, serangan dalam kes Murali di Putrajaya dan dua pemimpin DAP baru-baru ini.

“Mustahil perkara ini berlaku tanpa pengetahuan dan persetujuan pimpinan BN,” katanya.

Surendran berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak perlu mengambil tindakan segera dan mengarahkan pihak berkuasa menghentikan keganasan tersebut.

“Saya berani menyatakan, tanpa arahan tidak mungkin perkara ini berlaku. Jelas tidak ada sesiapa ditangkap atas serangan-serangan yang dilakukan ke atas pembangkang,” ujarnya.



Semalam, Malaysiakini melaporkan kumpulan 50 anggota Umno Ampang itu berkumpul di jalan bertentangan rumah Azmin kira-kira jam 4 petang sambil membawa plakad dan melaungkan slogan anti KEADILAN.

Mereka berkumpul kira-kira 20 minit sambil melaungkan ‘PKR Penipu’ dan ‘Azmin’ Rasuah.

Ia adalah kejadian kedua dalam tempoh 24 jam apabila kumpulan samseng Umno itu menjadikan rumah Azmin sebagai sasaran. Malam kelmarin, sekumpulan kira-kira 20 orang bermotosikal membuat bising di tempat yang sama.

http://www.malaysia-today.net/


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas