BlogList Malaysia

07 February 2011

Jawapan Untuk Cina Bemuka Tikus

Bantu Shuhaimi: Guna sumber Pakatan, bukan duit rakyat

Kerajaan negeri harus menarik balik hasrat menggunakan duit rakyat Selangor untuk membiayai kos guaman ADUN Sri Muda Shuhami Shafiei supaya "amalan buruk" itu tidak mempengaruhi negeri-negeri Pakatan Rakyat lain, gesa Pemuda GERAKAN Kedah.

Ketuanya Tan Keng Liang (gambar bawah) berkata, sekiranya tetap ingin membantu Shuhami, Pakatan boleh membiayai kos itu menggunakan duit dan sumber mereka sendiri.

"Walaupun ADUN Sri Muda tersebut merupakan ahli PKR, ini tidak memberi hak kepada mana-mana negeri yang ditadbir oleh Pakatan untuk menggunakan duit rakyat untuk membiayai kos guaman bagi apa-apa kes peribadi ahli Pakatan," katanya.

Pada 4 Februari lalu, kerajaan negeri dilaporkan tidak akan membiarkan Shuhaimi berseorangan menghadapi tuduhan itu dan akan membantu membiayai kos perundangan untuk "menyokong usahanya menegakkan keadilan".

Dalam satu kenyataan hari ini, Teng berkata, kerajaan Selangor pimpinan Pakatan Rakyat tidak harus "mengambilalih fungsi badan kehakiman" atau mengeluarkan kenyataan yang bertujuan memberi kesan atau subjudis terhadap kes mahkamah.

"Ini terutamanya bagi kes-kes yang melibatan ahli-ahli Pakatan, di mana Pakatan mempunyai kepentingan politik tertentu," katanya lagi.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas