BlogList Malaysia

08 February 2010

Apalah Nak Jadi Dengan Parti Aku Ni?


Badan terasa lemah dan letih. Otak terasa sebu dan tepu. Mulut seperti tidak berupaya berbicara lagi. Pandangan menjadi separuh kelam. Bebanan terasa tidak tertanggung lagi.

Apabila terpacul pelawaan ‘dialog’ dengan Umno daripada mulut Tok Guru Nik Aziz, dunia seperti berhenti berputar. ‘Dialog’ itu telah dialih bahasa menjadi ‘muzakarah’ oleh media.

Apa pun penjelasan Tok Guru selepas itu, apa pun tudingan kepada media selepas itu, ia seolah-olah menjadi tidak bermakna lagi. Itu semua seperti melontar seketul ais sebesar penumbuk ke dalam sekolah air.

Air tidak sejuk, ais pun habis.


Samada ‘dialog’ atau apa sahaja yang seerti dengannya tidak perlu ditimbulkan langsung, oleh sesiapa pun. Tidak perlu dan tidak berfaedah. Atas apa tujuan sekali pun.

Dileretkan lagi oleh media, Mahfuz pula berkata, mesyuarat bulanan PAS Pusat terhampir mungkin akan turut meneliti kenyataan Tok Guru itu. Maklumat lanjut akan diperolehi daripada Tok Guru dalam mesyuarat tersebut.

Ini hasilnya. Sesuatu yang tidak perlu akhirnya telah mengambil tempat dalam otak pimpinan PAS. Sedangkan sepatutnya bahagian otak itu ditempati oleh persoalan lain yang lebih besar dan mustahak.

Nampaknya kita masih rasa geli juga apabila digeletek oleh Umno dalam isu ini. Bila agaknya geli itu akan hilang?

Bila pula agaknya kita akan berhenti menyatakan pendirian mengenai isu ini?

Dikirim Oleh Zolkharnain Abidin

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas