BlogList Malaysia

25 December 2009

Kenali Siapa 'Pekung' Tu Dulu..

Tiada siapa tuduh dia buka ‘Pekung Parti’ tetapi apa yang orang perkatakan dan apa yang sebenarnya beliau sedang lakukan adalah umpama membuka ‘Pekong Sendiri’ – bukan ‘Pekong Parti sebagaimana dakwaan beliau :

Anak perempuan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta tiada mana-mana pihak khususnya pemimpin PAS sendiri menganggap beliau “membuka pekung” atau membuat kenyataan “menyerang” apabila mempertahankan pendiriannya secara terbuka menerusi tulisan blog.

Nik Amalina, anak perempuan keempat Nik Aziz berkata, beliau sama sekali tidak pernah terfikir untuk menjadi terkenal dengan menulis menerusi media baru blog.

“Saya yang dikatakan membuka pekung parti agak menerima asakan terbuka daripada pelbagai pihak.

“Sejauh mana sebenarnya saya membuka pekung parti? Itulah yang saya cuba nilaikan. Berpadanankah dengan asakan yang saya terima?” kata anak kesembilan daripada 10 adik-beradik ini. [klik disini]

Tulisan pertamanya mempertahankan suaminya yang kini masih di tengah kontroversi, menyiarkan tulisannya di sini telah mendapat pelbagai reaksi orang ramai yang kebanyakannya menghentam beliau.Bacalah pandangan pengunjung diruang komen di blog tadi dan juga di sini .Itu sekadar sebagai tinjauan kita. Jangan mudah percaya bulat-bulat kerana mungkin orang yang sama menghantar beratus-ratus komen...nilailah sendiri.


Ariffahmi dulunya telah menggunakan beberapa bloggers untuk menegakan benang basahnya.Ust Man Pinkturtle telah menyalurkan maklumat ke blogger Ahmed - Pemburu Syahid @ Saynotomunafiqeen dan juga kepada blogger Manjung Mari.Tetapi kini mereka semua sudah senyap menyepi kerana sudah tidak sanggup lagi melayan kerenah Ariffahmi yang kaki b***ng. Ahmed Pemburu Syahid terus terbungkam - tiada entri hingga ke hari ini.

Ahmed tidak berani hendak berhujjah balik terhadap hujah saya keatasnya dan saya masih terus menunggu kalau ada.Tetapi saya sudah beri kata dua kepada Ahmed : samada tukar nama blognya kepada 'Sayestomunafiqeen' atau gi buat blog baru dan remain sebagai penulis blog annonymous sebab namanya kini sudah tercemar gara-gara mahu mempertahankan Ariffahmi. Saya tidak tahu kenapa Ahmed perlu mengambil masa yang begitu lama untuk berfikir dan membuat keputusan.Eloklah Ahmed berfikir dan berfikir dari dulu, kini dan selamanya terus berfikir.....

Ariffahmi inilah sebenarnya 'pekong'. Apabila geng bloggers diatas atau dikenali Geng Ustaz Pill Kuda sudah tidak layan Ariffahmi, dia pun cuba pula untuk membeli 4 orang bloggers di Restoran Taqwa dekat Gombak tetapi misi dan cubaannya itu hampa dan gagal. ( mission unaccomplished !)

Kini jelasnya, tiada lagi bloggers yang sanggup melindungi Ariffahmi yang pernah mendayu-dayu dengan berkali-kali merayu : "Sheih, kesihanilan ana, tolonglah ana..."

Ariffahmi dilihat sekarang ini cuba berlindung dibelakang Bapa Mertua dan Isterinya, anak Tuan Guru.

Bloggers jadi serba salah sebab bila mereka cuba belasah atau menghentam Ariffahmi, (dedah pekong) mereka dilihat seolah-olah menghentam TGNA.Dan apabila mereka menyatakan sokongan kepada TGNA, mereka pula dilihat seolah-olah menyokong Ariffahmi!

Sebab itulah,ramai bloggers (penyokong PAS) yang lebih suka menyepi diri tidak mahu mengulas isu Kelantan.Mungkin itu juga merupakan sebab ramai pemimpin PAS sendiri mengambil sikap yang sama.

Saya tidak mahu mengulas lebih lanjut perihal anak seorang Tuan Guru ini; tetapi dalam sudut sebegini, saya lebih menghormati kedua-dua orang isteri mantan dua PM Malaysia,Pn Dr Siti Hasmah dan Pn Jeanne Abdullah yang tidak tersampuk histeria bila mana suami mereka dikecam hebat oleh sebilangan besar rakyat dengan lemparan pelbagai macam tuduhan.

Oleh alhusseyn

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas