BlogList Malaysia

10 November 2009

Nak Termuntah Tengok Muka Orang Tua T'ganu Sekor Nie..

Sebahagian pembahas dikuasai emosi termasuk seorang pembahas dari kalangan AJK PAS Pusat. Istilah ‘tidak mahu tengok muka’, rasanya kurang manis diungkapkan di hadapan tetamu seperti Aziz Bari. Kita menjemputnya, kemudian kita ‘tidak mahu tengok muka’nya.

Benar, Presiden perlu dibela apabila ada usaha mencemarkan wibawanya, tetapi rasanya bukan begitu. Bela dengan hujah dan fakta, bukan dengan serangan melulu. Kalau Aziz pernah menyerang Presiden dengan serangan yang ‘kita sukar menerimanya’, itu terpulang kepadanya. Dibimbangi, bukan serangan itu yang menjejaskan Presiden, tetapi pembelaan sembrono yang akan menjatuhkan reputasinya.

Kata orang Melayu, ‘sokong yang membawa rebah’.


Dalam seminar PAS baru-baru ini ada seorang tua yang bersikap ego dan sombong. Dia ni berasal dari Terengganu negeri yang PAS cuma dapat bertahan sepenggal. Dalam seminar tu, betapa egonya orang tua ini menyatakan tidak ingin melihat muka Dr Aziz Bari semata-mata Dr Aziz Bari kritik pemimpin PAS. Jika beliau tidak mahu melihat muka Dr Aziz Bari, saya pula nak muntah bila lihat wajah orang tua sombong yang tidak boleh ditegur ini.

Jika inilah jenis pemimpin yang PAS masih nak simpan, usah harap lah PAS boleh maju. Kita semua sayangkan Presiden, Mursyidul Am dan semua Ulamak dalam PAS, itu sebab kita sepatutnya terima dan dengar dulu teguran dari sesiapa pun. Jika orang tua dari Terengganu ni tak boleh nak dengar teguran, isi borang Umno lebih baik. Patut pun selera sangat nak kepada UG orang tua ni.

WFAUZDIN

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas