13 January 2013

#KL112 - Media Umno Putar Belit Dan Memperbodohkan Rakyat


Seperti biasa setiap kali berakhirnya satu-satu perhimpunan rakyat anjuran parti pembangkang, maka sudah pasti media arus perdana terutamanya Utusan Malaysa, Berita Harian, TV3 dan RTM akan memainkan peranan untuk merosakkan fikiran rakyat dengan laporan yang menyimpang dari situasi sebenarnya yang berlaku.


Tanpa menginsafi kantung media arus perdana itu kini semakin merudum, maka mereka tidak habis-habis akan terus menjadi pencacai murahan untuk mempertahankan sebuah kerajaan yang semakin "mereput" seperti UMNO Barisan Nasional sekarang ini. Kerajaan yang secara majoritinya telah ditolak rakyat terus dipertahankan bermati-matian demi survival politik masing-masing.

Jika yang mempertahankan itu ialah pemimpin yang rakus merompak harta rakyat demi memperkayakan kroni serta suku sakat mereka, mungkin ada asasnya. Namun, yang menghairankan kita, ialah golongan bawahan peringkat akar umbi yang tidak punyai apa-apa dan sekadar menyaksikan orang atas mengaut kekayaan dan kemewahan semata-mata pun terhegeh-hegeh untuk mempertahankan "parti hidup Melayu" agar terus berkuasa hingga kiamat.

Inilah yang menghairankan kita. Media arus perdana pula terus berperanan untuk merosakkan minda mereka dengan laporan yang jelas sekali amat memalukan. Utusan Malaysia dalam laporannya hari ini jelas sekali keliru dan mengelirukan rakyat apabila mendakwa "Himpunan Kebangkitan Rakyat" itu adalah "Himpunan Shamsidar".

Entah dari mana wartawan mereka mendapat maklumat sedemikian, namun apa yang pasti inilah dia lambang kebodohan Utusan Malaysia yang kononnya "Penyebar Fikiran Rakyat" itu sebenarnya.

Tidak ada seorang pun pemimpin atau peserta himpunan yang melaungkan "Hidup Shamsidar" atau sepanduk yang menyokong Shamsidar, tetapi utusan dengan bangganya meaporkan sedemikian.

Motifnya satu bagi memperbodohkan rakyat sama seperti "lembu-lembu Shahrizat" agaknya. Jika rakyat bodoh maka senangnya untuk mereka terus merompak serta menfaraid harta kekayaan negara ini kepada kaum kerabat mereka. Inilah dia matlamat dan hala tuju puak-puak ini sejak sekian lama.

Mereka mahu rakyat bodoh supaya senang untuk ditipu!. Mereka mahu generasi akan datang terus diperbodohkan seperti ibubapa mereka yang menjadi "bengong" untuk terus mengundi UMNO BN buat selamanya.

PahangDaily


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas