BlogList Malaysia

07 June 2012

PANAS - Liow Tiong Lai Dapat Plat WWW15 Percuma Sahaja

Untung Jadi Menteri Boleh Dapat No Plat Percuma ?

Liow: Saya dapat nombor plat percuma

Sehari selepas menjadi sasaran soalan pemberita mengenai nombor plat WWW 15 yang dibidanya, Menteri Kesihatan, Datuk Liow Tiong Lai kini mengatakan bahawa dia tidak membayar satu sen pun untuk nombor tersebut.

Dalam tweetnya lewat hari ini, Liow berkata telah dimaklumkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bahawa beliau tidak perlu membayar RM24,200 harga bidaan yang ditawarkan kepadanya, kerana nombor itu adalah "percuma".


Katanya, sebarang pertanyaan lanjut hendaklah dirujuk kepada JPJ. Bagaimanapun, ini bercanggah dengan laporan akhbar China Press hari ini, yang memetik jurucakap JPJ Wilayah Persekutuan sebagai berkata setiap orang yang membida nombor plat, perlu membayar untuk mendapatkannya.

Katanya, para menteri boleh memohon nombor plat secara percuma dari JPJ, tetapi ia tidak membabitkan 'nombor panas' seperti yang dibida oleh Liow.

Nota : Untung ye jadi menteri apa yang saya tahu setiap orang yang membida no plat, perlu membayar untuk mendapatkannya. Apa pun bila dia buat kalut dan gamat sikit..dalam paper ..at last dapat free. mana nak mai pendapatan negara.?

Dipetik dari - http://kachipemas.blogspot.com/


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas