BlogList Malaysia

14 September 2010

UMNO Rompak FELDA, MAS, PLUS, PROTON..... PETRONAS???

Affidavit Tan Sri Tajuddin Ramli banyak membuka mata rakyat. Tan Sri Tajuddin memberitahu bahawa wang MAS sebanyak RM600 juta lesap kerana beliau diarahkan UMNO untuk merompak wang tersebut untuk UMNO. Tidak cukup dengan wang tersebut, MAS juga telah berhutang RM8 billion. Tan Sri Tajuddin juga menyatakan kehilangan wang MAS tersebut dilakukan oleh beliau atas arahan Presiden UMNO dan UMNO. Apa pun, sudahlah MAS hilang RM600 juta, duit rakyat digunakan untuk menampung kerugian MAS sebanyak RM8 billion selepas krisis kewangan 1997.

FELDA, PLUS, PROTON...

Kita baru sahaja tahu lebih RM2.7billion (atau RM8 billion) wang FELDA lesap dirompak oleh UMNO. Kononnya untuk tanam semula, tapi Guthrie dan Sime Darby pun tanam semula juga dengan kos yang berkali ganda lebih murah.

Lepas tu apa sebab bangunan FELDA boleh jadi begitu mahal macam tu? Apa untung peneroka FELDA dengan sebuah lagi bangunan di tengah-tengah Kuala Lumpur. Bukankah FELDA sudah ada bangunan di Segitiga Emas? Adakah peneroka-peneroka dari pendalaman Negeri Sembilan boleh tinggal di bangunan Felda yang baru setiap kali mereka melawat Kuala Lumpur.


MAlahan dari pengkajian MAlaysiawaves, bilangan pejabat yang kosong di Kuala Lumpur sudah pun tinggi. DEngan menambah lagi bilangan pejabat di Kuala Lumpur adalah langkah yang bakal membawa kerugian kepada FELDA.

Proton pula bukan sahaja wang rakyat dirompak (dalam bentuk subsidi) sebanyak RM13 billion, rakyat Malaysia sendiri di rompak. Yakni dengan terpaksa membayar RM40k lebih mahal dario harga pasaran setiap kereta yang dibeli oleh rakyat Malaysia.

Misalnya, sepatutnya Proton Wira cuma dijual dengan harga RM20k tapi rakyat Malaysia dipaksa UMNO untuk membelinya dengan harga RM60k.

PLUS: Malaysiawaves telah mendedahkan PLUS digunakan untuk menyelamatkan bangunan UMNO dari dilelong oleh bank.

PETRONAS

Dari pendedahan-pendedahan terbaru ini, saya tak berani nak bayangkan sudah berapa lori wang Petronas dirompak UMNO dan kroni-kroni mereka.

Bayangkanlah sendiri.

TUlang Besi

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas