BlogList Malaysia

23 November 2009

Harakah Buat Apa Ketika Pas Dan TGNA Diserang?

Bermula semalam dengan berita PALSU Utusan Meloya menyatakan Datuk Husam Musa akan letak jawatan, hari ini mereka terus menyerang TGNA untuk semua pemberitaannya.

Mereka menyerang nampaknya.

Berbeza dengan Harakah yang dilihat seakan telah hilang taringnya kebelakangan ini. Ramai pembaca mula mengeluh kerana Harakah tak beri modal dan bola tanggung untuk menghentam dan menyerang UBN bagi memulakan hujjah walau pun di kedai kopi.

"Mujur ada bloggers pro pembangkang" komen seorang rakan.

Berita berkaitan yang ditulis Utusan Meloya hari ini.

Nik Aziz tidak akan terima
KOTA BHARU 22 Nov. – Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak akan menerima peletakan jawatan Datuk Husam Musa sekiranya Exco kanan kerajaan negeri itu benar-benar berhasrat mahu berbuat demikian.

ALOR SETAR 22 Nov. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijangka membincangkan hasrat Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa yang dikatakan mahu melepaskan kesemua jawatannya di dalam parti dan kerajaan dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam kunjungannya ke Kelantan Khamis ini.

KOTA BHARU 22 Nov. - Kemelut yang melanda Pas Kelantan bukan sahaja memberi kesan kepada parti itu tetapi rakyat negeri ini turut menerima tempias akibat pentadbiran yang semakin kucar-kacir.

TUMPAT 22 Nov. - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu bertanggungjawab terhadap kekeliruan dan perpecahan di kalangan umat Islam yang dicetuskan oleh kenyataan-kenyataan mengenai agama yang disesuaikan dengan kepentingan politiknya.

SEGAMAT 22 Nov. – Pas dibelenggu amalan ‘pilih kasih’ apabila hanya individu yang mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin atasan diberi keistimewaan untuk menerajui jawatan penting.

Ni berita Harakah hari ini:-

Jangan gantung kes Perak secara tidak bertali
Harakahdaily

IPOH, 23 Nov: PAS Perak mendesak supaya kes semakan keputusan SPR yang difailkan oleh Speaker Dun Perak, V Sivakumar yang digantung tidak bertali dan masih belum dibicarakan mestilah diputuskan segera.

Ganti Speaker: Dr Abdul Isa bukan sembrono
BASHIR ISHAK dan MOHD SHUBIHI MUHAMAD ZAIN

ALOR SETAR, 23 Nov - Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah baru-baru ini dikejutkan dengan teguran daripada dua orang Adun Pembangkang yang mempersoalkan kewajaran Speaker DUN, Datuk Dr Abdul Isa Ismail membenarkan Yahya Abdullah (PAS-Jeneri) menggantikan tempatnya sementara beliau keluar menunaikan solat Asar.

Tragedi Bukit Antarabangsa: Ubah status rahsia untuk kepentingan ramai
Harakahdaily

SHAH ALAM, 23 Nov: Kerajaan negeri Selangor terpaksa menarik balik cadangannya membuka membuka laporan tragedi tanah runtuh Bukit Antarabangsa kerana ia telah diklasifikasikan rahsia oleh Jamaah Menterii, kata Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Mahkamah tolak permohonan tangguh pilihan raya di Kota Siputeh
Harakahdaily

PUTRAJAYA, 23 Nov: Mahkamah Tinggi mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengadakan pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Siputeh, Kedah.


Sekretariat Parlimen Kota Raja

1 Komen :

Liza ,  November 23, 2009 at 11:32 PM  

harakah dah jadi Utusan Meloya, kalau dak pun jadi berita hairan... mungkin sekarang ni peneraju2 harakah masih dok mimpi yang PAS menang besar kot dulu... dulu hang kata kat Samdol kuat tidur, la ni nampak gayanya puak2 harakah pulak lebih kuat tidur dan mimpinya... tidurlah puak harakah hi, rakyat dok cam tu jugak... hampa dok kenyang macam ular sawa... sebab dulu harakah sangat laris... tidurlah wahai puak2 harakah! mimpilah hampa semua, kot..kot boleh jumpa Samdol dalam mimpi hampa?

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas