BlogList Malaysia

03 November 2013

Orang Melayu meluat dengan PAS

Tidak dinafikan orang Melayu meluat dengan PAS, terutama orang umno dan orang macam Ibrahim Ali miskipun jadi ahli parlimen 2008 dulu atas tiket parti Islam semalaysia itu.

Sememangnya orang Melayu, terutama sekali yang tidak suka dengan undang undang Islam sangat meluat dengan PAS yang mahu melaksanakannya.


Sebab itu Ibrahim Ali yang telah dipecat umno tetap meluat dengan PAS miskipun menang sebagai ahli parlimen di Pasir Emas atas ihsan parti Islam se Malaysia itu.

Ibrahim Ali ini bukan sahaja meluat dengan pas malah dia sangat meluat dengan ulamak dalam parti itu terutama Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Seri Haji Abdul Awang.

Beliau bukan sahaja meluat tetapi pernah suatu masa dahulu mengelarkan dua tokoh ulama PAS ini dengan gelaran ulamak tahi kucing.

Oleh itu tidak hairan percakapannya dituju khusus kepada tokoh ulamak dalam PAS disamping melakukan penghinaan yang disengajakan untuk calar nama baik ulamak parti islam Se Malaysia sejak dahulu.

Beliau sangat anti dengan ulamak PAS sepertimana di nayatakan bahawa orang Melayu meluat dengan PAS mengenai kedudukan pilihanraya kecil DUN Sungai Limau.

Penulis masih belum lupa dengan gelagat Ibrahim Ali semasa pilihanraya kecil DUN Manik Urai Kuala Krai Kelantan dulu.

Beliau percaya PAS akan kalah di DUN tersebut atas sebab orang Melayu meluat dengan PAS sepertimana dinyatakan bahawa PAS akan kalah di DUN Sungai Limau.

PAS tetap dapat mempertahankan kerusi DUN Manik Urai dengan majority kecil miskipun puluhan juta ringgit dilaburkan sama juga dengan apa yang dilakukan di Dun Sungai Limau yang dilihat PAS memang tak ada harapan untuk menang.

Insya Allah PAS dapat mempertahankan kerusi DUN Sungai Limau 4 November ini dengan majoriti tipis sepertimana yang pernah berlaku di DUN Manik Urai Kuala Krai Kelantan dulu..

- http://komentarkini.blogspot.com

1 Komen :

ahlee November 3, 2013 at 8:47 AM  

Ulasan Putrarahman.
Kalau nak baca lanjut kajian ilham centre di Kuala Besut booleh baca di :SINI. Kalau nak baca kajian lanjut Ilham Centre PRK Sungai Limau baca di :SINI
Sebagaimana kita sedia maklum bahawa BN telah berjaya memenangi PRK Kuala Besut dengan majoriti yang bertambah berbanding PRU13 dahulu. Kalau di PRK Kuala Besut, Ilham Centre memberikan 71 % kepada PAS tetapi di Sungai Limau mereka hanya memberikan 55% sahaja kepada PAS.
Dari segi calon pula, di Kuala Besut Ilham Centre memberikan 71% untuk calon PAS dan 14% untuk calon BN.
Di PRK Sungai Limau Ilham Cenre memberikan 50% untuk calon PAS dan 38% untuk calon BN.
Kalau dilihat kepada kajian ini di Kuala Besut, jelas bahawa ianya jauh tersasar daripada keputusan yang sebenarnya. Dari kajian yang dilakukan oleh Ilham Centre di Sungai Limau ini dan dibandingkan dengan kajian mereka di Kuala Besut, adakah di Sungai Limau juga akan memberikan keputusan yang sebaliknya seperti Kuala Besut? Adakah BN bakal menang besar di PRK Sungai Limau? Memang hamPAS pun.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas