BlogList Malaysia

13 June 2013

BN Kemuka Petisyen Terhadap Nurul Izzah Dan Tian Chua

SHAH ALAM - Soal kelayakan bertanding calon PKR di Parlimen Batu, Tian Chua antara 21 kandungan petisyen pilihan raya yang difailkan oleh BN, kelmarin.Pasukan petugas khas undang-undang, yang diketuai Datuk Mohd Hafarizam Harun berkata, Tian Chua yang pernah didenda kerana mengasari anggota polis telah dibenarkan bertanding oleh SPR pada pilihan raya lalu.

Menerusi petisyen tersebut, calon BN, Dr Dominic Lau Hoe Chai, 46, mendakwa Tian Chua tidak berkelayakan bertanding kerana Mahkamah Tinggi telah menjatuhkan hukuman denda RM2,000 atau dua bulan penjara, atas kesalahan mencederakan anggota polis pada 2007.Katanya, Dominic turut menamakan Pegawai Pengurus Bahagian Pilihan Raya Parlimen Batu, Mustafa Mohd Nor dan SPR sebagai responden.


Selain itu, ujar Hafarizam, BN turut memfailkan petisyen terhadap Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar di atas kenyataannya mengganggu pengundi supaya tidak mengundi calon BN, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin di dalam sebuah laman portal berita.

“Kenyataan beliau itu antara petisyen yang difailkan BN kelmarin,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Bagaimanapun, Hafarizam berkata, tiada tambahan lain buat masa ini untuk BN bagi mengemukakan petisyen baru memandangkan tarikh akhir memfailkan petisyen tamat semalam.

Katanya, beliau yakin petisyen difailkan BN mempunyai asas kukuh serta merit yang wajar dipertimbangkan.

“Setelah mempertimbangkan dan menyaring 50 petisyen pada awalnya serta adanya bukti-bukti kukuh, kemungkinan besar kemenangan berpihak kepada kami,” katanya.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas