21 November 2010

200 Keling PKR Merusuh Dan Ada Yang Parah..

Kira-kira 200 orang yang mendakwa anggota PKR berhimpun di hadapan ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya bagi membantah proses pemilihan langsungnya yang didakwa tidak telus.

Diketuai bekas timbalan setiausaha agung P Jenapala, penyokongnya daripada 14 buah seluruh selangor hadir untuk protes ringkas selama 45 minit.

Mereka yang membawa kira-kira 20 kain rentang, antaranya berbunyi "Jenapala The Hero", "Keadilan yang tidak adil" dan "Shame on you Anwar".


Jenapala di dalam ucapannya menuntut supaya pemilihan diadakan dengan telus dan pemilihan ini tidak dapat diterima oleh ahli akar umbi.

"Jalankan pemilihan dengan telus. Parti (ini) cakap mengamalkan demokrasi dalam pemilihan, tetapi di mana perkataan itu lagi," katanya sambil mendakwa ahli PKR sudah ditipu dengan janji-janji kosong.

Beliau juga turut mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih mementingkan calon timbalan presiden Azmin Ali daripada anggota parti.

"Kalau hendak (Azmin) simpanlah untuk selama-lamanya," katanya menyindir.

Jenapala sebelum ini pernah mengadakan perhimpunan yang sama, dengan motif yang serupa di tempat itu.

Bagaimapun, ketika itu, jumlahnya hanya separuh daripada yang hadir hari ini.

Sumber - Bernama

4 Komen :

Anonymous ,  November 21, 2010 at 9:26 PM  

wei..aku tengok kat dalam tv ..diorang merusuh dekat ngn bangunan polis...jangan bg tau aku polis dah bagi diorang permit??tk pun cuti hari ahad plak!!!!!!!

ahahahahahaa

Anonymous ,  November 21, 2010 at 10:39 PM  

Betul-betul, polis hanya akan pukul jika perhimpunan dibuat oleh pembangkang. Sah kumpulan yang membantah ini adalah dari kumpulan tajaan UMNO/BN.... kalau tidak mesti dah berasap dan berair mata darah di kawasan tu.

Nak auta rakyat Malaysialah tu.

Satu soalan, apasal kebanyakkan yang hadir macam dari kumpulan Harimau Kumbang?

Anonymous ,  November 21, 2010 at 11:42 PM  

memang itu kerja umno selama-lamanya...yang penting pakatan hancur,mudah bagi mereka menjarah harta negara.

azman kamarul November 22, 2010 at 12:42 AM  

Jangan percayalah dengan cerita karut marut yang diarahkan oleh umno gila babi tu.

Kalau betul pembangkang yang buat dah tentu ada yang makan belantan fru atau water canon atau sekurang-kuranagnya "penampar jepun" dari topi merah.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas