BlogList Malaysia

02 May 2010

Janji Seorang Munafik Bernama Kicdefella

Usah Risau TOK GURU..Saya akan berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar

Saya Budak Baru Belajar...


Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan.

Saya petik dari artikel terbaru Blogger Kickdefella:

Kepada anak-anak Kelantan di rantauan, segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan.

Sebelum itu pada 10hb, November, 2009 sejurus selepas kontrak Blogger Kickdefella dengan PMBK ditamatkan serta-merta oleh Al-Menantuya, beliau menulis begini:

Tengahari tadi sejurus selepas saya tiba ke Kota Bharu dari tugas rasmi di Kuala Lumpur, saya dimaklumkan bahawa kontrak perkhidmatan saya dengan Perbadanan Menteri Besar Kelantan telah ditamatkan dengan serta merta.

Sebaik menerima makluman itu, saya menemui YAB Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan dan Pengerusi Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Di dalam pertemuan pada 2.45pm di Pejabat Menteri Besar Kelantan saya telah,

1. Mengucapkan jutaan terima kasih diatas kepercayaan Tuan Guru selama ini terhadap saya.
2. Memaklumkan bahawa saya menerima penamatan serta merta ini dengan tanpa rasa terkilan.


Saya kemudiannya meminta YAB Menteri Besar mengajar saya bagaimana untuk bersumpah mengikut syarak kerana saya ingin bersumpah dihadapannya bahawa,

1. Saya tidak pernah membuat sebarang aduan/laporan kepada SPRM berhubung PMBK.
2. Saya tidak pernah memberi sebarang maklumat kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional dari Nenggiri berhubung PMBK sewaktu Sidang DUN yang lalu.

Setelah melafazkan apa yang ingin saya lafazkan, saya mengucup tangan YAB Menteri Besar dan meminta maaf sekiranya ada kesilapan di pihak saya sepanjang perkhidmatan saya dan meminta dihalalkan makan minum dan gaji yang saya terima selama ini.

Perjumpaan tersebut disaksikan oleh Setiausaha Politik Menteri Besar.

Semenjak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memasuki premis Perbadanan Menteri Besar Kelantan, terdapat tuduhan-tuduhan dari pihak-pihak yang ditemubual oleh SPRM terhadap saya.

Saya akan berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini.

Esok saya akan membuat sidang media untuk menjelaskan dan membersihkan nama saya dari segala tuduhan yang dilemparkan dan kemudiannya akan terus pulang ke Kuala Lumpur.

Perjuangan Belum Selesai.

Patah Sayap Terbang Jua.

Syed Azidi Syed Abdul Aziz

Kampung Demit

Saya secara peribadi percaya bahawa Blogger Kickdefella akan berpegang "teguh" kepada kata-katanya - "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" dan buktinya "sangat-sangat jelas" selepas Blogger Kickdefella mula "menunjukkan dan membuktikan kesetiannya" kepada YAB Menteri Besar Kelantan dengan artikel-artikel susulan yang "langsung tidak memburukkan" YAB Menteri Besar Kelantan selepas kenyataannya itu.

Antara artikel-artikel "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" ialah yang ini:

“Nampaknya TGNA begitu hebat bersandiwara. Ariffahmi belum letak jawatan dan tiada rancangan terdekat untuk letak jawatan.TGNA sokong tindakan Ariffahmi menangguhkan perletakkan jawatannya. Apakah sandiwara begini hendak PAS jaja buat mereka yang mengundi PAS. PRU 12 mungkin PRU terakhir buat TGNA tetapi yang pasti bukan terakhir buat PAS. Saya bertahan tidak mahu insiden ini menjadi persepsi pada PAS dan Islam. Tetapi semuanya berakhir disini. Ternyata insan-insan kecil dan kakitangan PMBK tiada bererti buat TGNA berbanding anak beranaknya. Mengapa lagi perlu ada rasa hormat dari insan kecil buat TGNA, parti dan individu yang membelanya?”


Selepas artikel diatas, saya terus menaruh kepercayaan bahawa Blogger Kickdefella masih berpegang kepada kata-katanya akan "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" selepas saya dapati beliau terus membela YAB Menteri Besar Kelantan seperti dalam artikelnya yang petikannya seperti dibawah:

Kenyataan Nik Aziz ini tentu meloyakan banyak pihak kerana kebelakangan ini telah terbongkar pelbagai kisah yang besertakan fakta-fakta berhubung amalan kronisme, nepotisme dan juga rasuah di dalam Kerajaan Negeri Kelantan yang sudah hampir 20 tahun di terajui oleh Nik Aziz. Antaranya yang sudah terbongkar dan akan terus terbongkar ialah isu-isu berkaitan dengan Razak Abas, Roshaimi Razak, Nudin Awang dan anak menantu Nik Aziz sendiri seperti Nik Abduh dan Abdul Ariffahmi.


Blogger Kickdefella terus setia "berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar Kelantan sepanjang siasatan ini". beliau memuji YAB Menteri Besar Kelantan didalam artikel seterusnya bertajuk "Kalau Buaya Sembunyi Sebalik Batu; Nik Aziz Pulak….", "Buaya Di Sebalik Batu Adalah Buaya Peliharaan Nik Aziz?", "Tu Diaaaaaaa......" (sedikit petikan artikel "Tu Diaaaaaaa......" dibawah:

PAS Kelantan sudah gagal membersihkan dirinya. Pimpinan PAS Kelantan tiada keyakinan diri untuk mengundurkan Nik Abdul Aziz walaupun mereka sedar populariti Nik Abdul Aziz sudah menjunam.

Mereka sedar kebelakangan ini mereka terpaksa batalkan kehadiran Nik Abdul Aziz untuk merasmikan beberapa program kerana kehadiran tetamu dan peserta yang amat sedikit. Antara program yang terpaksa dibatalkan ialah sebuah program bermotor beberapa bulan yang lalu. Walaupun mereka sudah mengeluarkan wang untuk membayar peserta dan hadirin, sesuatu yang PAS Kelantan tidak pernah lakukan sebelum ini, tetapi kehadiran hanyalah sekadar kurang daripada 50 orang peserta sahaja.

Bagi golongan yang masih berkeras mempertahankan Nik Aziz ini, argumen mereka ialah Nik Aziz masih tunjang mereka kerana pemilih diluar Kelantan masih menganggap Nik Aziz sebagai keramat. Apalagi, masyarakat Cina dan India melihat Nik Aziz sebagai seorang pemimpin Islam yang dapat ditunggang untuk memajukan agenda mereka.


Saya masih "percaya" bahawa apa yang Blogger Kickdefella nukilkan diatas ialah "puji-pujian" dan bukannya "PENGHINAAN" terhadap YAB Menteri Besar Kelantan kerana Blogger Kickdefella yang saya kenal ialah seorang yang "jujur", "ikhlas" dan "komited" didalam perjuangannya "mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan".

Jangan lupa kenyataan Blogger Kickdefella "Saya akan berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini." beberapa bulan dahulu. saya juga kenal Blogger Kickdefella sebagai seorang yang "berpegang teguh kepada janjinya" dan atas kepercayaan saya itulah makanya Blogger Kickdefella nukilkan 1 lagi "pujian" kepada YAB Menteri Besar Kelantan dalam artikelnya "Tu Diaaaaaaa Bhg 2 : Tauke ‘Derma’ Kekal Mursyidul Am PAS"...

Seterusnya anda tahu apa yang berlaku. Blogger Kickdefella sehingga kehari ini masih lagi "berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini".

Sekali lagi petikan dari artikel terakhir Blogger Kickdefella:

Kepada anak-anak Kelantan di rantauan, segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan.


Benar kata Blogger Kickdefella - "segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan".

Sebab itulah Blogger Kickdefella sejak akhir-akhir ini berhempas pulas "mempertahankan" YAB Menteri Besar Kelantan dari beberapa tuduhan, pendedahan dan cerita-cerita yang kurang manis dari "orang itu". tiada 1 pun artikel-artikel Blogger Kickdefella kebelakangan ini yang menyenangkan UMNO. semuanya mendapat respon "negatif" dari UMNO.

Blogger Kickdefella akhir-akhir ini teruk "diserang" oleh musuh PAS iaitu UMNO kerana kelantangannya "mempertahankan" YAB Menteri Besar Kelantan dan juga parti PAS.

Saya fikir, sudah sampai masanya Kerajaan PAS Kelantan mengiktiraf jasa-jasa Blogger Kickdefella sejak mula beliau menabur bakti di Kelantan sehinggalah kesaat ini. jasa beliau bukan kecil-kecil anak. Kerajaan PAS Kelantan wajar mengiktiraf jasa-jasa beliau memandangkan tanpa usaha beliau, Kerajaan PAS Kelantan tidak mungkin dapat bertahan dalam PRU-12.

Keberkesanan Operasi Perang Saraf yang dikendalikan oleh beliaulah yang berjaya mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan pada PRU-12 tahun 2008. Kerajaan PAS Kelantan juga perlu ingat, kalau tidak kerana Blogger Kickdefella, sudah tentu Parti PAS terpaksa memperuntukkan perbelanjaan yang lebih dari RM4 juta demi mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan dengan bergaya dalam PRU-12.

Jarang anak muda di Malaysia mempunyai bakat sebesar ini.

*Saya harap, selepas anda melihat gambar ini, akan timbul perasaan benci anda kepada KERAjaan Pusat.



Perisik Rakyat

2 Komen :

Anonymous ,  May 2, 2010 at 4:18 PM  

Helo brother!
Kau orang baru kenal makmak ini. Beliau hantu raya peliharaan, kalau tak cukup makan, meracaulah macam orang mabuk. S
ekarang tuan dia takut nak beri makan, mula dia mengusik situ mengusik sana.
Ada orang kata, tuan dia yang suruh dia mengamuk, tapi hantu raya ni kalau salah baca serapah dia makan tuannya sendiri.
Ada orang kata dia cemburu dgn katak puru, lompat situ lompat sana, pada makan banyak. Dia pun cuba taktik katak untuk cari makan.
Ada orang kata, hantu raya suka makan todi, aku tak tahu hantu raya ini jenis sepesis minum todi.
Yang baik hantu raya jangan dilayan, jika dia ada depan mata, baca saja ayat al-Kursi dan Qulhuallah.

azman kamarul May 3, 2010 at 3:27 PM  

Ini MAMAK KALU....PERUT ADA LAPAR JUGA...INI KALI ADA ORANG KASI MAKAN....JADI CAKAP PUN ADA KUAT SIKIT...ADA GARANG SIKIT...LAGI LU ORANG LAYAN INI MAMAK...LAGI KUAT DIA PUNYA CAKAP.......JANGAN PEDULI APA DIA CAKAP....INI SUDAH KIRA MAU GILA PUNYA ORANG.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas