BlogList Malaysia

11 November 2009

Menantu Oh Menantu..














Dulu ada cerita Mertua dan Menantu. Yang itu dari puak Melayu atau puak keris atau gerombolan. Bukan saja pembangkang tak suka tapi puak dia sendiripun meluat habiss.

Kini ada lagi cerita Mertua dan Menantu. Yang ini dari golongan lebai dan syeikh atau orang bulan. Namun ada dalil dan alasan, tapi bukan semua orang bulan terima alasan.

Aku agak, kalau tanya Mertua yang dulunya berkuasa dia akan berkata "Saya ingat saya saja ada MENANTU, orang lain pun ada jugak no!!". Kata-kata macam Pak Pandir kematian anak.

Dua-dua MENANTU ni buat Pak Mertua pening. Banyak kena jawab.

Lee Copper

1 Komen :

Anonymous ,  November 11, 2009 at 11:22 PM  

Aku kenal menantu tapi aku tak kenal syeikh. Aku memilih bersama sheikh!

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas