BlogList Malaysia

01 December 2012

Tuduhan Deepak: Adakah Muhyiddin bela Najib?

KUALA LUMPUR- Dunia ternanti-nanti untuk melihat adakah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan membela Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dari pelbagai tuduhan Deepak Jaikishan, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Muhyiddin akan menyampaikan ucapan sebagai Timbalan Presiden dalam perhimpunan agung Umno.

"Rakyat malah seluruh dunia ternanti-nanti untuk melihat adakah Muhyiddin akan membela Najib dari semua serangan termasuk pelbagai tuduhan Deepak," katanya.


Jika Muhyiddin bermurah hati dan sudi membela Najib, kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, rakyat ingin melihat pula sejauh manakah pembelaan itu.

"Bukan sahaja rakyat dan dunia ingin melihat sejauh manakah Muhyiddin bersungguh-sungguh membela Najib, mereka juga ingin melihat apakah yang tersirat dalam pembelaannya itu.

"Rakyat tidak bodoh, mereka boleh membaca apa yang tersirat di sebalik yang tersurat. Kata-kata yang positif dengan mudah dapat dibaca maksud yang negatif yang tersirat di sebalik kata-kata itu," kata Mahfuz.

Aksi Muhyiddin akan dinilai adakah benar dakwaannya bahawa beliau adalah timbalan yang setia kepada Najib, katanya lagi.

"Bagaimana Muhyiddin hendak memperlihatkan beliau adalah seorang yang setia kepada Najib, amat menarik untuk melihat bagaimana beliau memainkan peranannya terutama melalui ucapannya dalam perhimpunan agung Umno yang kini sedamng berlangsung.

"Atau, adakah Muhyiddin buat tak tahu sahaja dan membiarkan Najib menggelepar seorang diri menghadapi pelbagai serangan ke atasnya?

"Sama-samalah kita nantikan adegan yang ingin dilihat oleh semua orang itu," katanya.

Mahfuz juga menyatakan kehairanannya mengapa Najib terus membisu ketika Deepak bertalu-talu menuduhnya dengan pelbagai tuduhan.

"Jika Najib tidak nafikan tuduhan Deepak, rakyat pasti akan menerima apa sahaja yang dinyatakan oleh Deepak sebagai benar.

"Najib perlu nafi dengan meyakinkan, jika tidak orang terus tidak percaya memandangkan Najib sendiri yang berkali-kali menyebabkan dirinya langsung tidak boleh dipercayai," kata Mahfuz.

Dalam apa yang dilihat antara serangan paling tepat kepada Najib, antara lain Deepak mendedahkan bahawa akuan bersumpah kedua yang dibuat secara tergesa-gesa oleh penyiasat persendirian, P Balasubramaniam, untuk menarik balik tuduhan awalnya yang mengaitkan Najib dengan Altantuya Shaariibuu, adalah sebahagian daripada usaha untuk menggagalkan satu pengakuan yang dirancang berhubung pembunuhan wanita Mongolia itu.

-harakahdaily


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas