15 December 2012

Tiba-Tiba Umno Jadi Sayang Giler Kat Karpal Singh..

Utusan Meloya akhbar Umno/BN yang selama ini begitu benci dengan Pengerusi DAP, Karpal Singh, kini berubah 360 darjah dan seolah-olah jatuh kasih dan sayang kepadanya.

Utusan heboh menyiarkan berita kononnya ada konspirasi untuk menyingkirkan Karpal dari kedudukannya itu dan didalangi sekumpulan pemimpin DAP . Biasalah itu.

Kalau tidak apa guna ada pemilihankan? Itu adalah perkembangan sihat dalam sesuatu organisasi yang demokratik dalam memilih pucuk pimpinan.Itu hal dalaman dan perlembagaan parti tersebut membenarkannya.


"Semua orang dalam DAP adalah sama. Pemimpin dipilih berdasarkan kekuatan peribadi mereka, " jelas Karpal Sigh di sini

DAP berani , tidak seperti mana Umno yang penakut dengan pemilihan jawatan parti.

Najib, yang menang tanpa bertanding bagi tempoh pemilihan parti 2008-2011, menundakan pemilihan parti hingga Oktober 2013 nanti, konon atas alasan untuk mengelak perpecahan dikalangan ahli!

Inilah padahnya bila parti bergelumang dengan gejala rasuah dan pemimpin tidak mahu bertindak serius untuk menghalangnya.Malah gejala tersebut semakin subur dalam Umno.

Ini bukti jelas hingga Umno terpaksa menangguhkan pemilihan kerana rasuah dalam parti sudah tidak dapat dibendung atau dikawal, sehingga proses untuk memilih pemimpin seperti yang di benarkan oleh perlembagaannya sendiri itu pun sudah tidak mampu dilaksanakan kerana rasuah akan menguasai suasana pemilihan.

Perbalahan dalaman sudah pasti akan berlaku dalam pemilihan Umno dan ia sudah sukar dibendung kerana sudah menjadi darah daging mereka.

Mereka menggunakan banyak wang untuk kempen tikam menikam di kalangan mereka sendiri untuk tujuan peribadi, kedudukan mereka dan mengkayakan diri masing-masing.

Umno jelas sekali parti yang sudak rosak kerana rasuah, masih nak harapkan Umno hapuskan rasuah dalam negara? Maka apa perlunya ada dalam perlembagaan parti fasal yang membenarkan untuk mengadakan pemilihan?

Lebih baik tukar perlembagaan dan jadikan semua jawatan yang ada itu dikekalkan untuk seumur hidup! Ha! ha! itulah Umno.Patut sangat rakyat beralih kepada PAS.

Kita patut ucapkan syabas kepada DAP kerana berani mengadakan pemilihan Kongres Kebangsaan ke-16 esok.

Walau bagaimanapun, konvensyen itu bukan untuk memutuskan menggulingkan Karpal sebagaimana dakwaan Utusan Meloya.

Difahamkan, Konvensyen adalah untuk memilih Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC). Seramai 2,500 perwakilan di seluruh negara akan membuang undi mereka untuk 66 calon, senarai yang dikecilkan daripada 103 nama-nama yang pada mulanya dikemukakan untuk bertanding 20 jawatan dalam CEC. 10 ahli lagi akan dilantik oleh lembaga yang dipilih.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2012/12/rupa-rupanya-umno-sayang-karpal-singh.html


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas