BlogList Malaysia

01 October 2012

Ucapan Belanjawan Najib Menggambarkan 'Ketakutan'

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, ucapan Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Belanjawan 2013 lalu yang bertukar kepada ucapan pilihan raya membayangkan ketakutan perdana menteri.

"Ia jelas bahawa pembentangan Bajet 2013 menunjukkan Najib sangat tidak yakin dan dibayangi rasa fobia kerana merasakan ucapan belanjawan keempat ini merupakan ucapan belanjawan terakhir Umno dan BN di Parlimen.

"Najib menumpukan lebih daripada 10 peratus daripada ucapan belanjawan beliau yang secara terang-terangan seperti rayuan untuk pilihan raya bagi meraih sokongan berterusan kepada Umno dan BN dan menyerang Pakatan Rakyat," katranya.



Lim juga mempersoalkan sama ada Najib menunjukkan "kelas" dan "standard" sebagai perdana menteri dengan mendedikasikan 14 perenggan terakhir dalam ucapan pembentangan belanjawannya untuk mengagungkan BN dan mengutuk Pakatan Rakyat.

Katanya, ucapan Najib yang memetik kata-kata Plato - "ukuran manusia itu adalah apa yang dia lakukan dengan kuasa" – itu jelas bertujuan memujuk rakyat untuk menyokong BN.

"Najib dengan bangga diri dan kesombongan yang tinggi yakin bahawa Malaysia akan menyaksikan enam lagi belanjawan yang akan dibentangkan oleh kerajaan Umno dan BN," katanya.



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas