16 October 2012

Kempen Online Selapas 12 Tgh Malam - Lawak Paling Gila SPR

SPR Melarang Kempen Online Selepas 12 Tengah Malam Menjelang Hari Mengundi

Umum sedia maklum akan yang mana, semua bentuk kempen pilihan raya ditamatkan sebelum pukul 12.00 tengah malam menjelang hari pengundian, dan hari ini, menurut Suruhanjaya Pilihan Raya, perkara ini akan turut diimplementasikan untuk kempen secara online pada pilihanraya akan datang.

Untuk menjayakan perkara ini, pihak SPR akan bekerjasama dengan pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), dalam mengesan sebarang kempen melalui blog, Facebook, Twitter, Google+ dan sebagainya setelah tempoh tersebut.



Perkara ini mungkin akan agak sukar dipantau, apatah lagi dengan arena sosial ini yang membolehkan sesiapa sahaja hadir dengan identiti menyerupai seseorang dengan mudah dan pantas, sekaligus mungkin menyukarkan ia dipantau dan sebagainya.

Dan semestinya seseorang wakil rakyat, menjelang hari pilihan raya akan lebih aktif bertweet, serta bersosial dengan rakyat seluruh Malaysia, dan perkara ini mungkin akan menjadi salah satu kekangan buat mereka. Namun, semestinya pihak SPR dan juga SKMM mempunyai cara tersendiri untuk memantau perkara ini.



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas