BlogList Malaysia

26 October 2012

Bukti anak Jamaluddin Jarjis kuasai Malindo Airways terdedah!!

Dalam diam dan tanpa kita sedari, selain dari projek MRT yang dianugerahkan kepada kroninya oleh Najib, ada lagi projek yang dianugerahkannya kepada kroninya yang lain.
Ini pula berkenaan projek yang dianugerahkan kepada penasihat utamanya Jamaluddin Jarjis melalui anak-anaknya..

Ianya melibatkan penguasaan 3,000,000 Juta saham dalam DZJJ Sdn. Bhd. (Rantai Wawasan) yang turut bergabung bagi membentuk syarikat penerbangan tambang murah terbaru, Malindo Airways.

Pemegang saham majoriti, National Aerospace and Defence Industries Sdn Bhd (Nadi), terdiri daripada empat syarikat atau pihak.





Kementerian Kewangan menguasai 13,016,394 saham, PJB Industries 177,962,541 saham, PAB Nominee 12,034,831 saham dan DZJJ Sdn. Bhd. pula 23,885,190 saham.

DJZZ mempunyai kepentingan 10.5 peratus di Nadi, yang dikawal oleh ahli perniagaan Ahmad Johan, yang juga menguasai Airod Sdn Bhd, Syarikat baik pulih pesawat yang beroperasi di Lapangan Terbang Subang.



Perlu diketahui bahawa nama Syarikat DZJJ Sdn. Bhd. telah ditukarkan kepada Rantai Wawasan Sdn. Bhd. pada 19 April 2004.




Nur Anis memegang 2,100,000 saham dalam Nadi manakala Ikhwan pula memegang genap 900,000 saham dalam syarikat yang sama...

Kedua-dua mereka adalah anak Jamaluddin Jarjis.. untung mereka ya.. muda-muda lagi dah kaya...

Pencacai-pencacai UMNO yang bermati matian mempertahankan pemimpin mereka ini sudah tentulah lebih kaya agaknya..

Jadi persoalannya di sini ialah adakah Malindo telah diberi lesen untuk terbang disebabkan kepakaran atau kerana Jamaluddin Jarjis yang juga Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat mempunyai hubungan rapat dengan Najib ?


Sebelum ini, Ahli Parlimen PJ Utara, Tony Pua pernah mendedahkan bahawa salah satu rakan kongsi Malindo Airways iaitu PT Lion Group dari Indonesia, yang juga mengendalikan Mentari Air, telah diharamkan di Eropah selepas ia didapati melanggar peraturan-peraturan keselamatan Kesatuan Eropah (EU) sila baca di ( SINI ).

Yang peliknya Syarikat yang diharamkan di Eropah itu dibenarkan terlibat.. mengapa agaknya??

Kalau nak baca kisah Jamaluddin Jarjis raba punggung pelayan pula sila baca di ( SINI )

Dipetik dari - Anak Sungai Derhaka: Bukti anak Jamaluddin Jarjis kuasai Malindo Airways terdedah!!

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas