BlogList Malaysia

15 September 2012

Kejutan Dari Sabah Jam 3 Petang Ini..

Antara nama-nama yang disebut-sebut bakal keluar adalah ahli parlimen Kalabakan, Abdul Ghapur Salleh serta bekas Ketua Menteri Sabah, Osu Sukam.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebentar tadi memberitahu bahawa satu pengumuman penting mengenai perkembangan terbaru politik di negeri di bawah bayu akan dibuat pada jam 3 petang ini.

Ia dipercayai berkaitan dengan beberapa lagi ahli parlimen Barisan Nasional (BN) yang dijangka akan keluar dari parti tersebut menjelang perayaan Hari Malaysia ke-49 yang akan disambut esok.


Sumber memberitahu bahawa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang dalam perjalanan ke Labuan dari Kuala Lumpur akan menyaksikan peristiwa tersebut yang dijangka akan diadakan di Markas Pakatan Rakyat di Jalan Kerupung, Labuan petang nanti.

Kini Azmin berada di Labuan menunggu Anwar yang dijangka tiba bila-bila masa dari sekarang.

Turut dijangka hadir Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, Naib Presiden PKR, Tian Chua, Naib Pengerusi DAP, Tan Seng Giaw, Dr Hatta Ramli dan pimpinan Pakatan Rakyat dari Sabah dan Sarawak.

Semalam, beberapa pembantu Azmin dihalang dari memasuki Sabah setelah notis larangan memasuki negeri itu diberikan, dipercayai bagi menghalang usaha tersebut dari terjadi.

Antara nama-nama yang disebut-sebut bakal keluar adalah ahli parlimen Kalabakan, Abdul Ghapur Salleh serta bekas Ketua Menteri Sabah, Osu Sukam.

Dipercayai Perdana Menteri Najib sudah mengetahui perkembangan terbaru ini di mana kini berusaha bersungguh-sungguh agar peristiwa dua ahli parlimen BN yang keluar iaitu Lajim Ukin dan Wilfred Mojilip Bumburing tidak lagi berulang.

Najib dijangka berada di Sibu, Sarawak malam esok bagi perayaan Hari Malaysia.

Nantikan pengumumannya jam 3 petang nanti.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas