BlogList Malaysia

25 August 2012

Najib Patut Bubar Parlimen Sekarang..!


Nampaknya PM Najib semakin konfiden Umno/BN boleh menang PRU-13 ini. Entah nak tunggu apa lagi? Pakatan Rakyat sekarang ini sedang bergelora bergolak dengan pelbagai isu.

Kalau sebelum ini, Pakatan Rakyat mengasak Umno/BN dengan pelbagai isu,tetapi kali ini giliran PR pula yang terpaksa bertahan bila Umno/BN mengasak PR.


Isu Mansor Osman tiba-tiba muncul tak semena-mena.Ramai blogger Pakatan Rakyat sendiri tidak berapa minat nak membela Mansor Osman yang bercita-cita nak jadi Duta ke China tu.Hanya blog Pakaq sahaja yang cuba nak selamatkan Mansor. Rata-rata bloggers PR lain tidak begitu gemar dengan sikap Mansor yang dilihat tidak ubah macam perangai Umno/BN yang pentingkan diri semata-mata dan bukan kerana nak membela rakyat. Elok jadikan tukon dan campakan dia ke dalam laut!

Kenyataan Mansor sehingga kini tidak mampu menyangkal kesahihan cerita yang dimuat naik oleh blog yang dikatakan ’blog anti PR’. Sedikit hari lagi, tentunya rakaman bersuara akan diaorang upload kat U-Tube.

Dalam waktu yang sama isu Hudud, PAS dan DAP berlaga angin sedang dalam carta tertinggi Umno/BN untuk dieksploitasikan. Umno berhutang budi mengenai isu Hudud ini kepada Nasharudin yang tidak pasal-pasal sekembalinya dari membontot PM Najib ke Mekah, menyondol Karpal Singh.

Budak-budak PAS pun ada yang terkinja-kinja terikut-ikut menari sama.Pencacai Umno/BN pun bertepuk tangan mengiringi tarian Nasha. Tentu ada antara kita ingat pesanan Allahyarham Ust Fadhil Nor dulu, supaya waspada apabila musuh memuji kita ....



Utusan Meloya semakin rancak dalam memainkan isu panas yang melanda Pakatan Rakyat.Anwar Ibrahim pun dah keluar kenyataannya yang jelas memberi ingatan kepada PAS mengenai ’konsensus’.

Lujnah Politik PAS yang akan membincangkan mengenai kenyataan kontraversi Nasha dipercayai akan play safe, memandangkan pilihanraya dah dekat sangat. Besar kemungkinan, Nasha hanya akan diberikan nasihat sahaja ...

Memecat Nasha lebih buruk padahnya. Subky Latif pun ada berkata supaya PAS biarkan sahaja si Luncai tu terjun dengan labunya.

Episod Hasang Beras Hancor mungkin boleh kita jadikan teladan. Korang faham tak maksud aku ? Mudah cakap begini – daripada kita melepaskan pergi pelesit yang jenis makan tuan sendiri nih, lebih baik lagi kalau kita ’botolkan’ sahaja pelesit tersebut. Musuh tidak boleh pergunakan dia dan kita mudah memantaunya ...

Cuma risikonya ialah pelesit ini boleh terkeluar dari dalam botol . Maklumlah, bukan mudah nak kawal budak-budak dari bermain botol ...

http://alhusseyn51.blogspot.com/2012/08/pakatan-rakyat-sedang-berkecamuk-masa.html


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas