BlogList Malaysia

15 April 2012

Tubuh suruhanjaya siasat isu persenda raja

BAGAN DATOH 14 April - Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan bagi menyiasat dan mengheret beberapa pemimpin pembangkang yang didakwa menghina serta mengejek raja-raja Melayu semasa majlis pertabalan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara, Rabu lalu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, suruhanjaya itu perlu bagi melengkapkan siasatan pihak berkuasa, walaupun enakmen sudah ada kerana pihak bertanggungjawab wajar diberi pengajaran secara tegas.


Sambil memberi amaran institusi diraja bakal mengalami penghinaan lebih dahsyat jika pembangkang diberi kuasa untuk memerintah negara pada pilihan raya umum akan datang, beliau berkata, perbuatan beberapa pemimpin pembangkang itu tidak boleh dimaafkan.

"Saya sendiri hadir pada majlis pertabalan tersebut dan saya dimaklumkan mengenai kejadian ejekan sebaik sahaja majlis tamat. Ini soal prinsip asas dalam Perlembagaan, raja-raja serta Yang di-Pertuan Agong adalah ketua negara yang wajib dihormati dan bukan untuk dihina dan diejek sesuka hati.

- Utusek


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas