BlogList Malaysia

08 March 2012

Noh Kanggaru Dicabar Berdebat

SHAH ALAM, 8 MAC: Ketua Penerangan KEADILAN Selangor, Shuhaimi Shafiei mencabar Timbalan Pengerusi Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar ke gelanggang debat menjawab tuduhannya terhadap Pakatan Rakyat.

Shuhaimi kata beliau bersedia berhadapan dengan jeneral Umno Selangor itu di Tanjung Karang sekalipun, kubu kuat kepada menteri persekutuan itu.

“Saya cabar Dato Seri Noh Omar jika benar beliau bukan seperti ayam jantan hanya berkokok, jaguh berkokok. Kalau beliau betul-betul mempunyai bukti betul ada salah laku yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri berhubung dengan apa yang didakwanya di Yayasan Selangor, di Kumpulan Semesta. Dia sediakan gelanggang kita berdebat. Tak perlu panggil Menteri Besar, saya sahut cabaran. Saya sedia berdebat dengan Dato Seri Noh Omar untuk menjawab khususnya daripada segi isu pentadbiran kerajaan semasa di zaman Khir Toyo dan semasa zaman Tan Sri Khalid Ibrahim. Dia sediakan tempat saya hadir. Hantar di Tanjung Karang sekalipun saya akan pergi.”


Noh Omar dibidas kerana takut menjawab soal-siasat Jawantakuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Ketanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT).

Noh Omar sebelum ini mencabar Tan Sri Khalid Ibrahim mendedahkan sumber simpanan tunai Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) yang mengejutkan semua pihak kerana mencapai rekod simpanan tunai tertinggi dibawah Pakatan Rakyat.

PKPS sebelum ini mencatatkan peningkatan jumlah simpanan tetap sebanyak 13 kali ganda daripada jumlah empat tahun lalu.

Sepanjang pentadbiran Pakatan Rakyat simpanan tetap PKPS itu meningkat ke RM114 juta pada tahun 2011 berbanding 8.3 juta pada tahun 2008.

“Noh Omar tidak berani datang ke SELCAT kerana bila beliau datang ke SELCAT dengan membawa bukti yang diberikan oleh bekas pekerja Kumpulan Semesta bermakna beliau mempunyai modus operandi ataupun beliau mempunyai satu matlamat hanya untuk memalukan Kumpulan Semesta dan Kerajaan Negeri. Dan jika beliau mempunyai bukti-bukti tersebut beliau sepatutnya hadir semasa pendengaran KSSB diadakan.”

Suhaimi juga menambah beliau juga bersedia berdebat dengan Noh berhubung apa-apa isu berkaitan Selangor termasuk Yayasan Selangor.

Sebelum ini Ketua Audit negara melapurkan Kementerian Pertanian dan Asas Tani dibawah kelolaan Noh telah menghilangkan peruntukan RM110 juta dana kerajaan yang diperuntukan kepada para Pesawah.

Kesan dari itu para pesawah di Skinchan mengadakan tunjuk perasaan menggesa Noh meletak jawatan.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas