BlogList Malaysia

03 February 2012

Menteri Agama nafi guna wang Yayasan Taqwa

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menafikan dakwaan bahawa beliau menggunakan wang peruntukan Yayasan Taqwa untuk membiayai program politiknya di Jerai.

Bahkan beliau juga menjelaskan bantuan yang diberikan bukan menggunakan duit Yayasan Taqwa.

"Ini dakwaan tidak betul. Ia bukan duit Yayasan Taqwa.... Matlamat penubuhannya beroperasi Yayasan Taqwa di luar Wilayah Persekutuan. Sebab itu kita tengok seluruh Malaysia, bukan setakat Jerai sahaja.


"Seluruh negara kita beri bantuan melalui Yayasan Taqwa. Baru ni saya bagi bantuan di Terengganu dan Kelantan," katanya dalam sidang media di Putrajaya.

Semalam Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mendakwa Jamil menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk membiayai program politik di bahagian Jerai.

Antaranya bantuan yang diberikan mesin rumput, pam racun dan berbagai-bagai bantuan kepada penduduk di kawasan yang didakwa akan ditandinginya.

Yayasan Taqwa adalah agensi di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang mendapat peruntukan daripada majlis berkenaan dan sepatutnya menjaga kebajikan penduduk di Wilayah Persekutuan.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas