BlogList Malaysia

28 January 2012

Hello Ustaz Azizan, AUKU tu pun bukan Quran jugak!!

Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) adalah lanjutan tangan syaitan. Tujuan utamanya hanya satu, iaitu memelihara kuasa Umno. Perkara itu mesti jadi ingatan dan pegangan, kalu betul dan jujur berlawan dengan Umno.

Ni saya nak ambik contoh di rumah kita. Senang sikit semua orang faham kot. Di rumah, anak-anak mungkin nakal. Kadang-kadang, terlajak jugak tangan jahat kita menyakiti badan dan hati mereka. Mudah-mudahan Allah s.w.t. mengampuni kita dan mereka memaafkan kita.



Tapi sejahat mana pun anak kita, kita tidaklah gila, jahat dan kurang ajaq sangat nak ambik tangan syaitan untuk tibai anak-anak kita. Ayah yang buat gitu memang jenis syaitan punya celaka. Kalau marah sangat pun kat anak, takkan ambik tangan syaitan dera dan siksa anak. Durjana sungguh binatang seperti itu. Tak layak dipanggil orang.

Hari ini, mengulangi skrip purba Datuk Dr Hasan Mohamed Ali (lihat Utusan Malaysia 7/8/12 "'Saya rela dipecat'"), Datuk Seri Azizan Abdul Razak pun rela dipecat jugak (lihat Malaysian Insider hari ni "Azizan sedia dipecat jika bersalah dalam isu KUIN"). Orang yang kelakunya sama, bercakap pun dengan bahasa yang sama.

Dia ingat dia pandai sangat. Dia kata: "Buku Jingga bukan al-Quran". Hello Ustaz, Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tu pun bukan al-Quran jugak.

Walaupun orang yang waras dan berakal tak percaya sikit habuk pun, kurang-kurang pun Dr Hasan mendakwa dia rela dipecat (lepas kena pecat dia menggelejat) kononnya demi kepentingan 'aqidah ummah. Kononnya kalau dia tak berjuang, habis melingkuplah 'aqidah semua orang di Selangor dan di Malaysia. Macamlah kita tak tahu kelaku ahli politik oportunis yang pandai eksploitasikan sentimen orang ramai dengan battle cry yang menunjuk-nunjuk konon-konon dia macam bagus sangat.

Poyo-poyo pun, kurang Dr Hassan rela dipecat konon-konon kerana 'aqidah. Azizan pulak rela dipecat kerana AUKU. Awat ceroi sangat?!


http://penarikbeca.blogspot.com/2012/01/hello-ustaz-azizan-auku-tu-pun-bukan.html


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas