BlogList Malaysia

05 December 2011

PRU13 - Nik Aziz kekal Bertanding demi Menentang UMNO.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini membuat kemyataan akan bertanding pada PRU13 kelak. Beliau yang juga merupakan Mursyidul Am PAS mendakwa akan terus mempertahankan kerusi DUN Pulau Melaka demi menentang UMNO.

"InsyaAllah saya akan bertanding lawan UMNO,. Saya tak kisahpun orang sebut nama saya pada perhimpunan itu," kata beliau.

Nik Aziz yang mula memimpin Kerajaan Negeri Kelantan sejak 1990 berkata demikian susulan desakan beberapa perwakilan UMNO yang mendesak beliau berundur dari dunia politik.


"Dulu tanya Tun Mahathir dan Pak Lah bila hendak berhenti. Tetapi Menteri Besar Kelantan sampai hari ini enggan berundur, walaupun sudah tua," sindirnya.

Sabtu lalu, UMNO Kelantan mengulangi gesaan supaya Nik Aziz berundur dan memberikan laluan kepada pemimpin lain selepas 21 tahun mentadbir negeri itu. Mohd Afandi Yusoff berkata, pemimpin Umno yang dahulunya turut digesa pembangkang berhubung perkara sama - seperti bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi - sudah pun berbuat demikian.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas