BlogList Malaysia

12 December 2011

Hassan Ali: Macam dia sorang sayang Islam, pirahhh!

Ada beberapa kawan-kawan yang dapat mengenal pasti kelaku orang. Biasanya depa akan kata, jaga-jaga sikit dia tu. Depa tak la berani kata lebih-lebih. Perkara itu banyak kali berlaku. Selalu sangat.

Sebab tu la saya pun tak ingat dah berapa kali dah saya tulis dalam blog ini yang saya tidak tertarik langsung kepada Datuk Dr Hassan Mohamed Ali sejak dia jadi motivator meneran-neran dalam TV lagi.

Bila dia masuk PAS dan gunakan pentas ceramah PAS untuk kempen bisnes MLM dia, dalam hati saya dah tolak habis-habisan dia. Saya tak tau berapa ramai orang PAS yang jadi bongok dan join MLM yang dia kempen atas pentas-pentas ceramah PAS itu.


Nak meniaga MLM ikut suka hang la tapi jangan la abuse pentas ceramah PAS.

Saya pun tak ingat dah berapa kali dah saya tulis yang saya tak akan mengundi dia kalau dia betanding di tempat saya mengundi. Saya tak akan keluar mengundi sebab biasanya calon lain tentu la Barisan Nasional (BN).

Saya tak perlu tulis apa-apa lagi fasal Mamat bajet macam bagus sangat tu. Macam tak ada orang lain lagi yang sayang Islam dan mempertahankan Islam. Pirah!

Yang saya harap kawan-kawan yang baca blog ni ambil perhatian ialah tentang orang-orang yang mendakwa mereka berkerja ka, berjuang ka untuk Islam. But, in the process, they give a bad name to Islam. Dalam pada kononnya berjuang Islam tu, mereka hakikatnya memberikan nama yang buruk kepada Islam. Mereka hakikatnya merosakbinasakan Islam. Jahat sungguh mereka!

Tolong ingat benda tu dalam pemerhatian anda terhadap semua pihak, termasuk diri kita sendiri.

Malaysiakini hari ini melaporkan berita bertajuk "Hasan: Tidak mudah bagi tinggalkan PAS". Teringat pula dakwaan Zainulfaqar Yaacob: "Pihak PM sendiri menasihat pihak Nasharuddin dan Dr Hasan supaya tidak meninggalkan PAS..."

Pak Bakaq

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas