BlogList Malaysia

19 November 2011

Syoknya Bila Jadi Kroni..

Ipar Tajudin intai RM1.4 juta daripada Naluri

Pendengaran saman RM1.47 juta oleh Rizana Mohamad Daud memperlihatkan bagaimana Naluri Corporation Bhd yang dahulunya memiliki Malaysia Airlines, diuruskan oleh hartawan Tajudin Ramli.

Rizana, 46, ipar kepada Tajudin - bekas pengerusi Naluri dan MAS - mengakui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa dia tidak mempunyai latar belakang undang-undang atau kelayakan, tetapi dibenarkan mengetuai unit korporat dan undang-undang Naluri antara 2002 hingga 2005.

Rizana yang sebelumnya menjadi setiausaha Naluri sejak 1996 dan mendapat gaji RM20,000 sebulan, juga mengakui bahawa peguam peribadinya menderaf surat lantikannya sendiri dengan Naluri dan bukan daripada jabatan sumber manusia.


Ekoran itu, klausa 18 dalam kontraknya menjadi pertikaian kerana tidak ada dalam kontrak pekerja Naluri yang lain.

Peguam Naluri Ben Chan Chong Choon mencadangkan bahawa kontrak itu menyimpang, hasil daripada naungan khas kerana berkahwin dengan Bistamam Ramli, bekas pengarah Naluri yang juga adik Tajudin, yang mana Rizana segera menafikannya.

Mengikut kontrak, penamatan sebagai ketua perundangan dan sekretariat korporat membolehkannya menerima pampasan gaji selama 36 bulan, yang mencecah angka RM1,469,774.04.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas