BlogList Malaysia

12 November 2011

Padan Muka Hang Zul Kulim.. Takdak Sapa Kebuluq Kat Hampa Dah..

Ahli Parlimen Bebas – ‘One-Off Sahaja!’

Sudah menjadi khabar angin yang sangat kuat di lobi-lobi hotel sekitar ibu Negara – akan KEHENDAK dan KEMAHUAN kalangan Wakil Rakyat Bebas untuk dikekalkan sebagai calon wakil rakyat ‘bebas’ dalam PRU akan datang. Macam-macam cerita yang dijual. Kononnya mereka masih banyak menyimpan rahsia Anwar. Mereka boleh menang. Mereka adalah winnable candidate yang dicari-cari oleh BN di kawasan masing-masing. Mereka sudah buat kerja lama di kawasan. Mereka punya connection yang baik dengan NGOs dan sebagainya.

Kepimpinan BN sepatutnya bertindak tegas dan secara straight forward mengatakan bahawa mereka-mereka ini TIDAK AKAN diletakkan sebagai calon di dalam PRU akan datang. Tegas dan tidak perlu berdolak dalih lagi. Wajah mereka adalah wajah yang sangat ‘tainted’ dan tidak akan diterima oleh rakyat.

Nampak gaya macam-macam taktik yang dibuat oleh kelompok Konsensus Bebas. Dalam ayat politik, mereka ini sedang mencari ‘nyawa’. Habis dilobi segala macam orang bagi memastikan mereka akan lepas sekali lagi sebagai calon dalam pilihanraya. Yang lebih celupar, siap mengatakan bahawa mereka sanggup untuk lompat pagar sekali lagi. Inilah bentuk jiwa murah yang boleh dibeli oleh wang ringgit (open secret?).

PM dan BN tidak perlu mendengar lagi dongeng kelompok yang tidak punya harga diri seperti ini. Yes, mereka sudah memberikan khidmat kepada UMNO/BN. Namun cukup setakat itu. Sejarah telah membuktikan bahawa mereka adalah kumpulang yang sanggup menjadi ‘gunting dalam lipatan’ bila tiba waktunya berbuat demikian.

Zulkifli Noordin adalah contoh yang sangat nyata. Sebagai wakil rakyat di Kulim – dia adalah seorang yang GAGAL dan mengecewakan rakyat. Tidak banyak yang dilakukan di kawasan. Malahan, pusat khidmat hanya bertahan selama setahun – akibat kekurangan modal dan bantuan daripada parti PKR. Akhirnya, demi kepentingan diri – Zul Noordin melompat dan menawarkan khidmat kepada UMNO/BN.

Sekarang ini Zul Noordin ligat mencari nyawa. PERKASA dijadikan pentas ‘bargaining power’ kepada Zul Noordin. Sama jugalah dengan Ibrahim Ali. Sampai bila kita mahu melayan kelompok penting diri seperti ini. Kononnya, jawatan sebagai NAIB PRESIDEN PERKASA akan memberikamnnya lesen besar untuk diletakkan sebagai calon di PRU nanti.

UMNO wajar memikirkan untuk mengetengahkan calon UMNO sendiri. Ramai yang mampu di Kulim Bandar Bharu. Kalau setakat nak menyaingi kerja wakil rakyat tahap sampah seperti Zul Noordin rasanya teramatlah mudah.

Deal dengan konsensus bebas ini bertaraf ‘one-off’ sahaja. Cukup. Tak perlu layan lagi. Mereka ini semua gila harta dan kedudukan. Noktah.

Demikian juga dengan wakil rakyat Wangsa Maju. WCK kata dia adalah winnable candidate buat BN. Serius? Atas dasar apa? Atas dasar ribuan orang yang hadir di rumah terbukanya? Jangan nak main bangsat YB. You’re not worth it. Failure.

PM tidak perlu lagi melayan kumpulan polong tidak bertuan yang dinamakan konsensus bebas. Mereka ini adalah buaya. Makan keliling dan sanggup khianat parti sekali lagi jika mereka perlu berbuat demikian. Jangan lupa, mereka ini menyanjungi Anwar buat sekian lama. Cakap benci pada mulut. Tapi usaha dibuat untuk melakukan ‘side deal’ dengan PKR menjelang PRU yang akan datang.

Blog ini tahu macam-macam ‘demand’ yang dikemukakan oleh konsensus bebas. Ini semua kerja ‘con-man’ nak cari duit lebih.

Dipetik dari din

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas