BlogList Malaysia

15 October 2011

Kerusi Zambry Kadir Sebagai MB Perak Hampir Pasti Akan Bertukar Tangan

FreeMalaysiaToday melaporkan:

PETALING JAYA: Menteri Besar Perak Datuk Dr Zambry Abdul Kadir tidak akan menjadi Menteri Besar sekalipun Barisan Nasional (BN) berjaya menawan Perak dalam Pilihan Raya Umum ke 13.

“Saya mendengar dari sumber dalaman Umno bahawa wujudnya komplot untuk memastikan Zambry tidak menduduki kerusi Menteri Besar.

“Ini kerana ramai di dalam Umno tidak gembira dengan tindakan beliau memberikan tanah seluas 60,000 ekar kepada kroni pada harga RM375,” dakwa ketua DAP Perak, Ngeh Koo Ham sambil menambah, beliau sepatutnya mendedahkan siapa yang menerima tanah tersebut

Ngeh berkata demikian ketika diminta komen berkenaan kenyataan Zambry awal bulan ini bahawa tiada kawasan hitam wujud untuk BN.

Justeru, menurut beliau, Zambry mesti mendedahkan senarai penerima tanah yang bernilai RM1.26 bilion itu namun sehingga kini beliau enggan berbuat demikian. - FMT.


Blog PASPB menyebut:

Antara nama-nama yang disebut adalah Hamidah Osman, Zainol Fadzi Paharuddin, Raja Ahmad Zainuddin dan Ramly Zahari.

Keempat-empat nama tersebut dikatakan rapat dengan Najib terutamanya Hamidah, ADUN Sungai Rapat. - PASPB

Antara 4 orang tu, yang paling ke depan adalah Hamidah Osman, Adun Sungai Rapat. Sebagai Exco kanan, memang sepatutnya pun dia dipilih kalau Zambry 'eee' Kadir perlu diganti. Kalau betul Hamidah berjaya jadi MB lepas PRU13 maknanya dia jadi MB wanita yang pertama.

Kalau temgok gambar kat atas tu, memang hebat Makcik Midah ni, ular pun selamba ja dia pegang. Silap-silap Zambry 'eee' Kadir pun tak berani macam dia.

Kalau betul Makcik Midah jadi MB, menarik jugak. Tentu keadaan politik akan jadi lebih meriah dengan pengalaman baru politik Perak bermenteri besarkan seorang wanita. Orang macam Makcik Midah pulak tu, tentu punya lagi banyak kontroversi yang akan timbul.

Apa pun, depa jangan lupa. Ada seorang lagi calon Menteri Besar yang tak kurang hebatnya. Kalau dia tak hebat takkan pemimpin tertinggi pi jumpa dia dan tawarkan dia jadi MB.

Kalau tak percaya, hangpa tengok video kat bawah ni. Takkan Ustaz pun nak tipu kot.



cenangau.blogspot.com/


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas