BlogList Malaysia

30 September 2011

Hudud - Pakatan Telah Hadiahkan Peluru Baru Untuk Umno

Aku juga turut sedih dengan keputusan MPP berkaitan hudud. kalau diteliti PR berada diposisi yg cukup selesa memandangkan beberapa orang kuat Kristian bertaraf Bishop menyokong perlaksanaan hudud untuk orang2 Islam.

Sokongan juga datang dari bukan Islam melalui Kelab Penyokong PAS walaupun baru beberapa tahun berdamping dengan PAS.

Ini menunjukkan potensi yg besar dimasa depan. Apabila Najib terpaksa akur dengan tuntutan MCA dan gabungan dalam BN dan menjamin untuk TIDAK melaksanakan hudud, umumnya terutama masyarakat Islam /Melayu yg selama ini menyokong umno/BN mula memandang serong kepada UMNO.


UMNO dilihat akan rebah dengan isu ini. Malangnya kesempatan terbaik yg dicetuskan oleh Tok Guru Nik Abd. Aziz untuk meraih undi melayu/Islam yg selama ini memberi undi kepada BN disia siakan oleh PR akibat penolakan dari DAP sedangkan untuk menawan Putrajaya undi2 melayu/Islam yg selama ini mengundi umno/BN amat2 diperlukan.

Apakah hanya undi cina dan bukan cina yg akan menjadi penentu PR kePutrajaya harus dikaji semula? Sudahlah sejak sekian lama UMNO melalui para pencacai2 upahan seperti media massa menjaja PAS diperalat dan menjadi kuda tunggangan DAP mendapat tempat dihati melayu/Islam ,Kini setelah MPP bersidang dan DAP menolak hudud seolah olah peluru baru pula diberi kpd UMNO utk menyerang PAS yg dilihat andaian UMNO itu benar bahawa PAS telah tunduk kepada DAP.

Dengan penolakan DAP, UMNO boleh bernafas lega seolah olah diberi nafas baru. Kini UMNO berjaya pula menggabungkan 60 persatuan ekonomi melayu dibawah satu bumbung untuk menjadi pendesak kepda kerajaan dalam isu2 ekonomi melayu.Nampaknya makin kaburlah harapan PR ke Putrajaya kerana habuan dunia amat sukar ditolak oleh manusia.

Kini perjuangan UMNO/BN dan DAP pada dasarnya dilihat sama dalam isu hukum Islam. Jadi tidak mustahil jika DAP boleh bekerja sama dengan umno/BN dimasa depan dan menggantikan MCA yg rata2 telah ditolak oleh masyarakat cina.



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas