BlogList Malaysia

22 January 2011

Awas Polis ! DUN Selangor Akan Diceroboh Orang Gila

BADRUL AKAN HADIR SIDANG DUN ISNIN


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah (gambar) bertegas akan tetap menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri 24 Januari ini. “Saya telah merujuk perkara ini kepada peguam, sehingga kini saya masih lagi ADUN yang sah jadi saya tetap akan hadir. ADUN Barisan Nasional (BN) yang lain juga akan bersama-sama saya menghadiri sidang itu nanti,” ujarnya.

Menurutnya, apa yang terjadi ini adalah satu konspirasi PKR untuk mendapat 2/3 bagi membolehkan mereka memenuhi nafsu sarakah mereka untuk berkuasa sepenuhnya walaupun pada hakikatnya mereka tidak akan mampu memperolehi majoriti tersebut.


“ADUN dalam Selangor seramai 56 orang. ADUN BN 20 dan bebas seorang. Tapi kalau ikut, Bebas dah takde sebab saya telah menyertai UMNO. Mereka hanya seramai 35 orang. Masih kurang dua sokongan.

“Saya tidak fikir ada ADUN dari BN akan bersetuju dengan mereka. Jadi mana mereka nak dapat 2/3. Jadi, mereka hanya nak meminimumkan kerusi lawan sahaja.

“Saya dan ADUN BN yang lain akan memastikan PKR tidak boleh bertindak sewenang-wenangnya. Apapun yang terjadi, saya akan mempertahankan jawatan saya. Malah saya akan membawa perkara ini ke mahkamah,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Badrul akan menfailkan injuksi bagi mempertahankan kerusi itu setelah beliau menerima notis pengosongan secara rasmi daripada Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Teng Chang Khim.

“Sekiranya saya telah menerima notis, saya tidak akan teragak-agak untuk menfailkan injuksi,” ujarnya.

Kelmarin, Chang Kom mengistiharkan kerusi DUN Pelabuhan Klang kosong berikutan Badrul menghadiri sidang Dewan salama enam bulan tanpa alasan yang munasabah. Keputusan itu berkuatkuaa 16 Januari lalu.

Walau bagaimanapun Badrul menolak alasan yang diberikan Chang Kim dan mengisytiharkan dirinya masih ADUN Pelabuhan Klang yang sah.

KL-Today

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas