BlogList Malaysia

22 December 2010

Umno Gelabah Biawak Dengan Janji 100 Hari

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hairan dengan sikap Perdana Menteri serta Timbalannya yang mendakwa 'janji 100 hari Pakatan Rakyat' tidak berpijak kepada realiti.

Mengulas kenyataan Datuk Seri Najib itu, Tuan Ibrahim berkata janji Pakatan bukannya kosong malah sudah menilai kemampuan sebenar dari segala aspek termasuk kemampuan ekonomi negara.

"Kita pelik bagaimana Perdana Menteri dan timbalannya mengatakan bahawa janji Pakatan ini diluar kemampuan kerajaan.

"Untuk memberikan imbuhan RM500 kepada guru-guru tidak ada kemampuan, tetapi membina menara warisan berharga RM5 bilion mereka mampu. Malah memberi RM500 juta seorang kroni sebagai komisyen pembelian kapal selam BN mampu lakukan.


"Begitu juga BN mampu berikan subsidi sehingga RM20 bilion untuk IPP (penjana tenaga bebas), tetapi untuk rakyat dikurangkan," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily hari ini.

Menurutnya, Pakatan Rakyat yakin berkemampuan melaksanakan janji 100 hari Pakatan memerintah negara kerana ianya telah dibuat melalui kajian terperinci melibatkan tenaga pakar pelbagai bidang.

Keyakinan itu juga jelasnya berasaskan kepada perubahan pengurusan kewangan negara yang akan dilakukan dengan menghapuskan amalan rasuah, penyelewengan, pembaziran dan salah urus pentadbiran kerajaan BN.

Perkara tersebut tegasnya telah berjaya dibuktikan dalam pemerintahan Pakatan Rakyat di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak ketika Pakatan memerintah negeri itu.

"Di Kedah, ketelusan pengurusan kewangan negeri menyebabkan hasil balak meningkat daripada RM7 juta zaman BN kepada RM35 juta dibawah pemerintahan Pakatan.

"Di Pulau Pinang, bajet negeri berlebih sebanyak RM77 juta pada tahun 2009 dan RM88 juta pada tahun 2008 dalam keadaan negeri dibawah BN difisit teruk dalam perbelanjaan negeri," katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

Ujarnya lagi, rakyat perlu mengetahui, bahawa sebahagian besar janji Pakatan ini hanya melibatkan perubahan polisi yang selama ini hanya menguntungkan BN sahaja dan memangsakan rakyat.

"Antaranya usaha kita untuk menghapus Felda Plantation bagi melibatkan peneroka dikalangan generasi kedua Felda memang sesuatu yang mampu dilakukan. Selagi Umno BN memerintah, ianya memang tidak boleh dilaksanakan.

"Rakyat tidak perlu bimbang untuk menukar kerajaan kepada Pakatan, kerana mereka tetap diberi hak untuk mengubah kerajaan dimasa akan datang, sekiranya janji Pakatan tidak ditunaikan," katanya.

10 Komen :

pen buruk ™ December 22, 2010 at 11:34 PM  

mmg gelabah takut-takut temberang pecah..

*tlg link blog www.myazhar4u.blogspot.com dalam blog tuan.

terima kasih.

check kat sini (www.azharcorner.blogspot.com)

goodlistener December 23, 2010 at 12:16 AM  

aku comfirm malaysia akan bangkrap lepas tu pinjam kan IMF, lepas tu jadikan spt lembu di tarik tali ikut apa je kehendak IMF. Kalau nak dpt undi pun ..janji pada2 lah...janji air percuma di Selangor tapi bila SYABAS minta bayaran jadi mengelupur...lepas ajak anak kecil dan bayi untuk buat demostrasi bantah SYABAS...kenapalah u ni tak ambil aktibar apa yg berlaku.....SAYA YAKIN MALAYSIA AKAN BANGKRAP

goodlistener December 23, 2010 at 12:16 AM  

aku comfirm malaysia akan bangkrap lepas tu pinjam kan IMF, lepas tu jadikan spt lembu di tarik tali ikut apa je kehendak IMF. Kalau nak dpt undi pun ..janji pada2 lah...janji air percuma di Selangor tapi bila SYABAS minta bayaran jadi mengelupur...lepas ajak anak kecil dan bayi untuk buat demostrasi bantah SYABAS...kenapalah u ni tak ambil aktibar apa yg berlaku.....SAYA YAKIN MALAYSIA AKAN BANGKRAP

bapak jin ,  December 23, 2010 at 12:27 AM  

Alahai goodlistener.. Apa ko ingat selama ini Malaysia kaya ke?? Malaysia dah lama bangkrap la.. Tak payah tunggu lepas ni lah.. Ko tu saja yang tak reti.. Bodoh lah maksudnya tu.. hehehe

goodlistener December 23, 2010 at 12:55 AM  

Comfirm Parti Ajaran Sesat sbb u salah seekor penyokong nya BAPAK JIN...cam najis goyak kawan dgn jin. Jin memang boleh buat macam2, contah nya buat duit jepun berikan guru2 hahahahaha JIN katakan....u ni memang bodoh tak bole di ajar ...banganggggggggggggggggggg

bapak jin ,  December 23, 2010 at 7:56 AM  

Hahaha.. Setara itu saja ke gayanya pencacai berhujah?? Kesian ko.. Tak sesuai langsung dengan nama.. Sepatutnya ko letak STUPIDLISTENER saja.. Kesian kat ko.. Hehehe

Anonymous ,  December 23, 2010 at 10:50 AM  

I don't think the goodlistener have a good ears. I think he is 'deaf rhino' but he is not 'deaf hippo' because he hate free water. Besides he also 'blind cock' because he cannot compared the people government who always try to help people vs leech government who always raise price of people basic need. So, very stupid UMNO, very stupid.

bloglist malaysia December 23, 2010 at 11:48 PM  

Pen Buruk dah gua linkkan kat bloglist 3.. Lama dah bro.. Harap maklum.. TQ..

Anonymous ,  December 24, 2010 at 1:16 PM  

badlistener hari2 asik sedut kentut mat monggol sebab tu dia sesak nafas oleh blogger,bodo punya otak udang

Anonymous ,  December 24, 2010 at 8:03 PM  

butoh ko la good listener macam sial....budak kL

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas