BlogList Malaysia

28 November 2010

Bodohnya Husam Musa

Sanggup menghabiskan wang sendiri sebanyak RM20 juta untuk membiayai ekspo ini? Lembu mana yang akan percaya Husam ada wang sebanyak itu? Hanya LEMBU UMNO saja yang akan percaya. Hahaha..

Ekspo Cheng Ho Guna Wang Gelap ?

Ekspo Cheng Ho yang diadakan di Kota Bharu sekarang adalah projek naungan Husam Musa.Ianya diadakan semata-mata untuk memulihkan imej Husam yang tercalar balar sejak dua tahun kebelakangan ini.

Maklumat dalaman yang diterima oleh TGM memaklumkan pada peringkat awal sebenarnya tiada syarikat dari China yang sanggup datang untuk menyertai eskpo tersebut. Kemudian Husam terpaksa beberapa kali berulang alik ke China bagi memujuk mereka menyertainya.

Walaupun dipujuk mereka tidak mahu menyertainya, kecuali ekspo tersebut diadakan di peringkat nasional bukannya di peringkat negeri. Husam mati akal kerana beliau telah beberapa kali terpaksa menangguhkannya akibat tiada penyertaan.

Jalan terakhir yang digunakan oleh Husam ialah 'main pitih'. Kami difahamkan setiap syarikat dibayar RM 50 ribu untuk menyertai ekspo tersebut. Jangan tersilap, bukannya syarikat yang nak menyertai ekspo perlu bayar RM 50 ribu kepada penganjur, tetapi setiap syarikat yang menyertai eskpo dibayar RM 50 ribu oleh penganjur (husam musa) beserta kemudahan lain termasuk hotel dan pengangkutan.


Mengikut laporan harakah daily lebih dari 200 syarikat dari China yang menyertai ekspo tersebut. Jika satu syarikat dibayar RM 50 ribu, bermakna RM 10 juta belanja yang perlu dikeluarkan untuk membayar kepada syarikat-syarikat yang hadir.

Itu belum diambil kira dengan kos-kos yang lain seperti penginapan, makan minum, pengangkutan serta kos untuk persiapan ekspo serta kakitangan bertugas. Rumusan kasar yang boleh dibuat, lebih kurang RM 20 juta perbelanjaan yang perlu dikeluarkan untuk penganjuran ekspo berkenaan semata-mata Husam nak tunjuk dia hebat.

Soal nak tunjuk hebat atau tidak hebat adalah perkara kedua, soal utamanya dari mana Husam datang duit sebanyak itu untuk menganjurkan ekspo berkenaan sedangkan kerajaan negeri hanya memberi peruntukan sebanyak RM 100-200 ribu ?

Kami telah pun mendapat jawapannya. Kami difahamkan ianya menggunakan wang gelap hasil dari kegiatan haram Husam Musa sepanjang menjadi exco. Kami akan dedahkan satu persatu kelak.

Usaha kita untuk menawan Kota Darulnaim masih mempunyai punyai masa lagi Kita tidak boleh menggunakan segala peluru yang ada dimasa sekarang. Apabila sampai masanya kita akan keluarkan segala jenis peluru , bom, dan sebagainya.

Apa yang boleh kami katakan ialah, Ekspo Cheng Ho sebahagian dari titik tolak kejatuhan politik manusia durjana yang bernama Husam Musa.

Jika benar segala dakwaan yang kami terima ini, patutlah negeri Kelantan tak boleh maju dan masih ketinggalan. Seorang exco ada wang gelap berpuluh juta, cuba bayangkan jika sembilan exco lain pun begitu juga. Itu belum dicampur lagi dengan MB, pengerusi anak-anak syarikat kerajaan negeri dan anak beranak MB. Habis harta negeri dirompak oleh mereka,rakyat pula terus hidup merana.

Dari blog pencacai Team Gelombang Merah

8 Komen :

Anonymous ,  November 28, 2010 at 9:21 PM  

salam tuan..

inilah akibatnya jika umno telah lama disuap makan oleh apco laknatullah...hati terus membusuk

-pencaci malayau-

puakPAS ,  November 28, 2010 at 9:38 PM  

keh keh keh!
bodoh punya pencacai UMNO APCO/YAHUDI,
- duit gelap, warna hitam pekat macam Samy Vellu ke, atau samar-samar macam Azeez putera UMNO?.
memanglah! kalau nak suruh org datang kita kena jemput, kalau kita tak jemput tiba-tiba org datang, org ini dipanggil PATI (Pendatang Asing Tanpa Izin).
Biayai hotel dan makan, orang datang kita jemput, tidak masuk akal nak suruh mereka tidur tepi longkang dan makan maggi.
Blogger pencacai UMNO, tak pernah ke kau orang tanya berapa RM juta yang menteri belanjakan untuk suatu program.
Bahkan audit pun terkejut, program makan kacang goreng, belanjanya 1 juta.
Kalau bab rasuah dan membazir kerja tetap UMNO, jangan pula nak samakan nasi orang dengan taik kita.

ibnurash November 29, 2010 at 12:50 AM  

Gua rasa,berita ini adalah dari anak cucu Abdullah b.Ubay b.Salul aka team gelombang merah...bangsat punya olang!

Anonymous ,  November 29, 2010 at 3:03 AM  

cam cerite tulisan budak tadika kemas jer..apa2 per,syaba pd penulis tu..memang lwk giler la..

hussin November 29, 2010 at 8:03 AM  

husam adalah orang kedua selepas tgna yang dilihat sebagai penghalang kepada kerajaan perpaduan (bukan kita bermaksud untuk menimbulkan isu yang kononnya dah ditutup ni).

husam juga disenangi oleh tgna untuk mengambilalih jawatan menteri besar menggantikannya. justeru husam juga merupakan batu penghalang kepada mereka yang berhajatkan jawatan itu.

artikel ini bertujuan untuk 'membunuh' karakter politik husam. ia serampang dua mata. tikaman dari kumpulan ug (pusat dan negeri) dan tikam dari pencita jawatan mb (pusat dan negeri).

politik pas sudah bercelaru selepas terkena virus ug. penasihat 'sesat' tgna berjaya di perhambus dan digantikan dengan wakil dari kerajaan perpaduan. jawatan kini lebih tinggi dari perjuangan, walaupun berdasarkan al-qur'an dan hadis.

sepak terajang politik sudah tidak kenal dasar perjuangan parti. justeru adalah tidak terlalu jika serangan ini juga mendapat restu dari pencacai ug di dalam pas serta penggerak ug di luar pas. tidak keterlaluan 'main pitih' berlaku di sini.

wallahu'alam.

Anonymous ,  November 29, 2010 at 8:28 AM  

UMNO cukup bimbang jika pemimpin PAS diterajui oleh pemimpin-pemimpin yang amat dingin terhadap UMNO, seperti Husam Musa, TGNA, Mat Sabu, DS Nizar Jamaluddin, Mahfuz Omar, Khalid Ibrahim dan beberapa yang lain. Oleh yang demikian UMNO sama ada secara di dalam atau di luar PAS akan berusaha memburuk-burukkan nama mereka ini agar tidak menjadi barisan kepimpinan tertinggi PAS.

Oleh itu, UMNO akan mempromosikan pemimpin-pemimpin 'mesra UMNO'. Jadi berhati-hatilah dengan golongan pemimpin PAS yang 'mesra UMNO' kerana golongan inilah yang amat disukai oleh UMNO, Yahudi dan Dajjal. Siapa mereka, perhatikan dengan mata, hati dan iman, anda akan dapat melihat mereka yang amat mesra dengan UMNO. Jahanam PAS jika golongan mesra UMNO diterajui mereka.

Anonymous ,  November 29, 2010 at 8:52 PM  

kepada HUSIN,
menate ni nak jadi batu api ke?, malaon ni bertugas sebagai kaki cucuk kepada UMNO.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas