BlogList Malaysia

08 February 2010

Cukuplah.., PAS Jangan Jadi BODOH Lagi..

Kenyataan YAB Tuan Guru Nik Aziz bahawa PAS bersedia untuk bermuzakarah dengan UMNO hanya atas isu Islam sahaja telah digunakan oleh pemimpin UMNO untuk putarbelitkan kenyataan tersebut. memang benar, sejak dari dulu kala lagi PAS ajak UMNO berdebat atas isu Islam...Tapi UMNO menolak dan takmau kerana pada masa itu mereka kuat dan mantap.

Sehingga UMNO pernah mengadakan DEBAT OLOK-OLOK. Satu puak berlakun sebagai ahli panel PAS dan satu puak lagi berlakun sebagai ahli panel UMNO. Depa memang takdak hujah jika berdebat dan berbincang dengan PAS atau isu Islam. Kalau berdebat pun depa akan kalah.

Dalam saat UMNO dan BN makin dibenci dan ditolak oleh rakyat, mereka sudah pasti akan gunakan apa saja isu untuk meraih sokongan dan menjahanamkan Pakatan Rakyat. Mereka akan memperli dan menempelajk Pakatan rakyat dengan macam-macam ejekan. Mereka akan hentam PAS dan menuduh PAS tidak tetap pendirian. Mcam-mcm depa akan buat.

Jadi, dalam saat seperti ini, sepatutnya pemimpin PAS jangan terpedaya dan terpengaruh dengan bisikan iblis dan syaitan ini. UMNO pandai mengumpan dengan tujuan untuk bagi PAS melatah. Yang menjadi masalahnya masih ada dalam saf kepimpinan PAS yang dok gila nak jadi menteri dengan cara wujudkan gabungan Kerajaan Perpaduan.


Sepatutnya apabila sudah termetri perjanjian dengan Pakatan Rakyat dengan ikrar untuk kukuhkan Pakatan Rakyat, bermak ruang dan peluang untuk berbincang dengan UMNO sudah tamat dan ditutup. Kenapa Presiden PAS masih terhegeh-hegeh lagi mau bicara dan bincang sama UMNO. Jangan layan ajakan dan perlian UMNO. Semua itu adalah mengarut. Sepetutnya fokus kepada hala tuju dan matlamat yang dijalin bersama Pakatan Rakyat.

Isu yang UMNO timbulkan dengan bersandarkan kepada ketuanan Melayu sudah lapok dan basi. Selama lebih 50 tahun UMNO dan BN memerintah, sepatutnya Melayu sudah cemerlang dan gemilang. Bukan lagi merempat dan merana mcm pelarian seperti yang berlaku di Pulau Pinang. Dalam tempoh 50 tahun itu, UMNO sepatutnya sudah pulihkan Melayu dan angkat Melayu hingga ke mercu yang tinggi. Nampaknya UMNO telah gagal membela dan menjamin kesenangan kepada Melayu. Depa dok polok mulut dan perut sendiri saja. Masing-masing kaut dan himpun harta di atas kesusahan dan keringat Melayu sendiri.

Oleh yang demikian, Presiden dan kepimpinan PAS jangan terlalu kalut dan terhegeh-hegeh nak berunding dengan UMNO. Waktu ini waktu untuk kuburkan UMNO. Melayu boleh hidup senang tanpa UMNO kerana selama ada UMNO dan UMNO memerintah, Melayu tak pernah senang pun. Yang senang dan kaya adalah pemimpin-pemimpin UMNO.

Ingatlah wahai Presiden PAS, jangan jadi bodoh dan mangkuk untuk kali kedua. Jangan sampai ahli dan pengundi PAS menentang PAS kerana telatah dan gila kuasa di kalangan beberapa kerat pemimpin PAS yang bergelar USTAZ dan Tuan Guru....

4 Komen :

Anonymous ,  February 8, 2010 at 11:57 PM  

apa nada presiden pas yang pro umno?
pada aku, kalau kita rasional dan tak membaca dengan penuh hawa nafsu berapi benci dendam kesumat, kita akan nampak jawapan hadi tu biasa je

so apesal lu bro? sakit otak ke sakit mata

thatguy February 9, 2010 at 8:09 AM  

Umno mungkin dimalukan?? sapa tau..
http://colourluna.blogspot.com/2010/02/umno-mungkin-dimalukan-nantikan.html

Anonymous ,  February 9, 2010 at 2:01 PM  

Yea la..apa la HA nie..watper bincang atau berbuat baik sesama sedara islam ..kan lebih baik berpelok ciom ngn kapir harbi tu..tuntutan agama PAS kot xleh berbaik sesama islam mesti bermusohan..
Kesian ngn pengikot PAS ni..Parti PAS..parti yg lebih banyak mengkafirkan orang islam dari mengislamkan orang kafir..

JOJO

Mamat Drebar ,  February 9, 2010 at 10:20 PM  

pemimpin PAS kemaruk microfon. sejak dulu dah tau media suka putarbelit so nape TGNA ckp juga?

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas