12 October 2009

Budaya Samseng Takutkan Pengundi Bagan Pinang

Memang benar peritistiwa provokasi itu dirancang. Ianya disahkan rakan gua yang bertugas anggota polis Teluk Kemang. Cuma apakah plan itu?

Mereka menyekat unit ronda dan polis bawahan dari bertindak cepat. Mereka mengepung dan menyerbu Markaz Induk pada malam itu. Abang Dayat sendiri masuk longkang dibelasah. Mereka memang bersenjata pedang, kayu dan besi, tetapi hanya mempamerkan dan tidak diguna.


Calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar menerima keputusan pengundi Bagan Pinang dan melihat faktor ketakutan yang ditimbulkan UMNO-Barisan Nasional sebagai faktor kekalahan pilihanraya kali ini.

" Kita terima keputusan yang dibuat pengundi dan kita akan cuba memperbaiki undi pos".

" Kita lihat faktor ketakutan seperti pergaduhan dan menakut-nakutkan orang" katanya.

Sementara itu, naib presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata tindakan ekstrem penyokong UMNO-BN yang membawa budaya samseng menggugat kredibiliti pilihanraya kali ini sehinga menyukarkan pihak PAS untuk berinteraksi dengan pengundi di Bagan pinang.

" Undi pos bukan isu kita dapat banyak atau sikit tapi ia satu perjuangan PAS yang bermula sebelum, semasa dan selepas pilihanraya kecil ini untuk memastikan penambahbaikan dilakukan secara drastik".

" Wujudnya dengan ketara budaya samseng yang menimbulkan keadaan yang tidak kondusif dan tidak selesa. Akibatnya lahir faktor ketakutan sehingga kita tidak dapat berinteraksi sebaik mungkin dengan pengundi" ujarnya.

Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas