BlogList Malaysia

18 July 2018

'Hello! Buka la biji mata tu sikit!' - Chef Wan pertikai anak Najib tonton final WC2018



Chef Wan atau nama sebenar Datuk Redzuawan Ismail hari ini mempertikaikan tindakan anak bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang pergi ke Russia untuk menonton perlawanan akhir Piala Dunia 2018.

Chef Wan mempertikaikan, bagaimana Datuk Nazifuddin Najib boleh pergi menonton perlawanan akhir itu, sedangkan keluarganya sebelum ini mendakwa tidak mempunyai wang yang mencukupi untuk membayar wang ikat jamin Najib yang berjumlah RM1 juta.

'Kesempitan' itu juga mendorong para penyokong Najib dan ahli UMNO mengambil inisiatif untuk melancarkan tabung kutipan derma untuk Najib.


Dalam tak ada duit dan macam-macam alasan lagi, look who is at the World Cup? Ditaja ke it's not our business. Tapi bapak tu berlakon macam satu family dia disusahkan oleh kerajaan pula, kan. Penyokong boleh pula raised fund to help him. Ada dengar sampai sanggup gadai barang kemas untuk membantu our ex prime minister.

Kenapa tak jual rumah mereka terus dan tambahkan lagi (jumlah tabung)? Mereka lupa ke, with tons of jewelleries yang tak terpakai boleh pula nak tambah lagi dari Lebanon? The same family juga yang suruh kita cekik (makan) kangkong, beli tiga macam kuih dan beli dua baju raya ke nak kena berjimat konon when they enjoyed such luxurious life.

HELLO! BUKA LA BIJI MATA TU SIKIT!

Negara banyak menanggung hutang, sepatutnya kita menderma mengurangkan beban negara and at the same time juga membantu mereka yang susah secara tidak langsung. Ini tak, orang yang berbakul-bakul simpan barang kemas dan duit seumpama sampah dalam bilik itu pula yang kita nak selamatkan. Masuk akal ke semua perbuatan yang 'mulia' ini?

Sudahlah itu boleh lagi marah kepada rakyat yang tidak setia kepada UMNO dan belot etc. Sejak bila kita janji pemerintah ini semua yang mereka ini bila berkuasa sign mati perintah negara ini pula?

Hak memilih selalu jatuh pada rakyat itu sendiri di dalam negara yang berdemokrasi pun. Naturally not all of us termakan budi sampaikan politicians abused their position, we still need to close one eye and lived in denial.

Let's not forget setiap politician's that is in service in this country pun have their own perks and luxury in life. Bukanlah mereka ini berkorban untuk kita dan hidup mereka ini merempat pun. Eee, janganlah bangkitkan isu konon just because hari ini kita tak menyokong mereka-mereka ini membuta tuli, unlike some tiba-tiba kita diabel manusia yang kenang jasa la pulak!

So what does that mean? They are untouchable?

In the next election even in the Pakatan pun jika ada Menteri yang tak boleh perform, then they too have to step down! I don't care which party represent this country pun, as long we have good and honest leader's to lead us regardless of apa bangsa pun!


We are all Malaysian and have our constitutional right's. Today we have formed our new Malaysia. Alhamdulillah.


Pada 5 Julai lalu, Nazifuddin memuat naik luhan hatinya mengenai dugaan yang bakal dihadapi oleh bapanya selepas Kerajaan Pusat ditawan oleh Pakatan Harapan (PH).

Nazifuddin yang merupakan Setiausaha Agung Majlis Olimpik Malaysia (MOM) sebelum ini juga dilanda kontroversi selepas gambarnya bertemu dengan pelakon Taiwan, Celia Zhang, viral di media sosial.

Semalam, Nazifuddin menulis dalam kapsyen gambar di akaun media sosialnya menyatakan bahawa dia akan berangkat ke Jakarta selepas ini untuk menghadiri Sukan Asia 2018. Kapsyen tersebut juga disertakan dengan hashtag #iworkinsports, dipercayai sebagai respon terhadap pihak yang mempertikaikan tindakannya menonton perlawanan akhir Piala Dunia.

"Gambar saya di UK. Mungkin ini boleh jadi bahan berita untuk esok. Seterusnya saya perlu berada di Jakarta untuk Sukan Asia. #iworkinsports," tulisnya.



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas