BlogList Malaysia

16 January 2017

Majikan Dera Nur Firdaus Berjaya Ditangkap Polis



JOHOR BAHRU 15 Jan. - Majikan Nur Firdaus Ibrahim, 21, jurujual yang menjadi mangsa dera sehingga menyebabkan kecederaan serius pada badannya, ditahan polis pada Khamis lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Kamarul Zaman Mamat berkata, suspek yang menjalankan perniagaan pewangi kenderaan ditahan di kawasan Jalan Bakawali, Taman Johor Jaya di sini pada pukul 1.40 petang.


"Suspek yang berusia 36 tahun ditahan pada Khamis dan polis turut merampas beberapa peralatan yang dipercayai digunakan suspek untuk mencederakan mangsa," katanya dalam satu kenyataan di sini, sebentar tadi.

Kamarul Zaman berkata, suspek juga didapati positif dadah dipercayai jenis Amphetamine.

Menurutnya, suspek yang tidak mempunyai rekod jenayah lampau ditahan reman selama tiga hari dan akan disambung reman lagi bagi membolehkan kertas siasatan dilengkapkan sebelum diserah kepada Timbalan Pendakwa Raya.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan (menyebabkan cedera parah dengan senjata) dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebat," katanya.

Akhbar pada Jumaat lalu melaporkan, seorang jurujual pewangi kenderaan dipercayai didera majikannya yang juga kenalan kakak tiri mangsa sehingga cedera di beberapa bahagian badan.

Penderitaan Nur Firdaus Ibrahim, 21, terbongkar apabila kakak tirinya, Norazlin Yusof, 36, terserempak dengan mangsa dalam keadaan tidak terurus dan ada kesan kecederaan di badan di hadapan sebuah bank di Taman Perling.

Mangsa dipercayai menjadi mangsa dera majikannya sejak Oktober tahun lalu. - UTUSAN ONLINE






Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas