BlogList Malaysia

25 August 2012

Isu Nasha: PAS serah pada majlis syura

PAS menyerahkan kepada Majlis Syura untuk membincangkan mengenai isu melibatkan bekas timbalan presidennya, Nasharuddin Mat Isa.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ini kerana, Nasharuddin bukan lagi menjadi Ahli Jawatankuasa Pusat dan Biro Politik dalam parti itu.

"Hari ini kita bincang tentang bidang isu-isu politik. YB (Nasharuddin) bukan lagi AJK pusat dan biro politik. Tapi masih AJK Majlis Syura Ulama.


"Jadi kita serah pada Majlis Syura untuk bincang langkah-langkah yang wajar berhubung YB Nasha," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Biro Politik di ibu pejabat PAS hari ini.
Mengulas mengenai pertemuan Nasharuddin bersama perdana menteri dalam satu program di Mekah baru-baru ini, Abdul Hadi berkata, perkara tersebut jelas menunjukkan Umno kini kehilangan tokoh agama sehingga terpaksa mengambil tokoh PAS.

Katanya, pertemuan dua pemimpin itu sedikitpun tidak menjejaskan PAS.

"Umno dah kekurangan tokoh agama sampai kena ambil tokoh PAS. Ini tak jejaskan PAS. Tak ada masalah," katanya.

Nasharuddin sebelum ini menimbulkan kontroversi apabila mencadangkan supaya parti Islam itu keluar daripada Pakatan jika DAP menentang hukum hudud.

Kenyataan Nasharuddin itu mencadangkan supaya PAS keluar daripada Pakatan jika DAP menentang hudud, antara lainnya dilaporkan TV3 dan Utusan Malaysia.


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas