24 July 2012

Kenali Blogger @ Kaki Fitnah Umno Sobri Sudin aka Padi Jantan

Setpol MB Kedah perjelaskan FITNAH blogger anak didik Yahudi APCO

Heboh Seantario Tanahairku...

EPISOD 2:

Maka hebohlah seantario tanah airku... aku telah ditangkap SPRM. Sedang disiasat gara- gara mengsonglap duit RM1.3 juta. Aku pun diberitakan sedang dilokap di lokap SPRM di Kedah, kerja dibuat team SPRM dari Ibu negara... Masa membaca berita itu di FB aku ada di rumah bersiap mahu ke malis bersama MB di Masjid Alor Semela. Panggilan masuk bertalu- talu...aku hanya mampu ketawa dalam puasa... Macam mana hang boleh jawab telepon dalam lokap? Saya akhirnya berjaya 'dilokapkan' oleh Sobri anak lelaki Sudin!

Fakta: SPRM tiada lokap sendiri, tahanan terakhir yg mencetuskan grand design sekarang ini ditahan di lokap Polis Jitra...kalau ikut padijantan... Saya mungkin satu-satunya tahanan yang berjaya mendiami lokap SPRM...


Sasaran seterusnya ialah Hj Mohd Puat Md Ali, sepupu MB Kedah..lebih tepat lagi Pegawai Kewangan Negeri Kedah yang sedang bertembung dengan rakan-rakan dalam KCS Kedah gara-gara berebut jawatan SS. Lebih dahsyat lagi keluar lagi cerita SPRM dibenarkan tangkap, gari dan lokap sepupu MB, Hj Puat. Semua cerita karut ini dimulai oleh blog UMNO dalam Team Media Kedah- TMK. padijantan.blogspot.com.......

Lama dulu aku pernah menulis perihal padijantan yang lebih layak dipanggil padihantu, pokoknya besar, tak rebah waktu ribut, tapi tiada isi yang boleh menjadi beras walaupun pokoknya tegap. Padi hantu sebenarnya musuh kepada padi- padi yang lain dalam petaknya.

Di sebalik nama padi jantan yang bersifat hantu itu tersembunyi satu susuk berkepala botak, tetapi bergeliga dalam bab memfitnah, memcari peluang mencipta wang dan nama, mencekik darah dan maruah, memanipulasi kesusahan dan kesempitan manusia lain, mencipta konspirasi dan memutar fakta.

Modus operandinya simple, dampingi orang yang kesempitan gara-gara kesilapan sendiri, berpura- pura jadi peneyelamat dengan idea dan putar belitnya hingga orang itu rasa selamat, dan dihisap darah semahunya hingga orang itu mati kering.

Dia pernah mendampingi Adun KN yang menghadapi kes kebankrapan, agak lama juga mereka bersama, macam- macam tindakan rescue dibuat seperti demontrasi, cat merah, ugutan, jumpa musuh politik supaya dilihat mahu melompat... Upahnya lumayan hingga si padi hantu tak perlu bekerja lain mencari wang, semua kehendaknya dipenuhi hingga akhirnya Adun KN benar-benar muflis dibuatnya dan terlucut dari kedudukannya.

Dia mencari pokok tumpang baru. Kali ini betul- betul orang itu tersepit dengan siasatan SPRM dalam kes di jabatannya sekarang dan satu kes lama di Sungai Petani- Bangunan baru MPSPk yang melibatkan kehilangan wang RM10 juta, dalam satu pembayaran pada 4 Mac 2008, ke atas satu kerja yang tidak dilaksanakan, kepada syaikat yang salah dan tiada lesen! Mungkin masih ada sisa yang masih boleh dihisap oleh padi hantu daripada orang itu.

Saya tak mahu menyentuh kes itu lebih lanjut kerana ia berlaku sewaktu zaman BN, dalam siasatan SPRM dan ulasan saya akan menjayakan konspirasi yang dirancang oleh padi hantu!

Dia menulis teorinya kepada Zaini Hasan, pakar spin di Utusan Malaysia, bagi mencipta pertembungan KCS dengan pemimpin kerajaan yang sangat harmoni sejak 2008. Keharmonian inilah yang dicemburui oleh BN, kerana sepanjang sejarah negeri ini di bawah BN, KCS sentiasa bertembung dengan pemimpin kerajaan. Hanya di zaman PR inilah profersionalisme KCS dihargai dan diraikan oleh pemimpin kerajaan. Ini bahaya untuk BN dan bahaya untuk orang yang sentiasa hidup dalam konflik dan krisis.

Matlamat konspirasinya ialah KCS kembali bekerja memenangkan UMNO/BN, bermusuh dengan PAS dan PR dan mengkucar kacirkan negeri. Adakah orang lain tidak lulus sekolah menengah untuk mempercayai teori jahat padihantu?

Dia mahu orang ramai terutama KCS mempercayai ada usaha di kalangan pimpinan kerajaan sedang memperkudakan SPRM untuk mengenakan KCS semahu-mahunya. Dia mahu mencipta kaitan MB yang dituduh berpakat dengan sepupunya Dato' Puat untuk berperang dengan kumpulan satu lagi. Peperangan sesama mereka yang bukan lagi rahsia mahu ditokok tambah dengan penglibatan pemimpin politik- yang tidak pernah sama sekali berlaku. Sejak awal, MB tidak pernah campurtangan dan tidak mahu mengeruhkan keadaan. Ketenangan MB dalam hal ini telah menstabilkan kerajaan ini sejak awal mengambilalih kuasa.

Pendedahan grand design padi hantu ini melondehkan semua rancangan mereka, malah KCS mula amat sedar mereka tidak mungkin terseret dalam pertembungan dengan pemimpin politik PAS atas satu kepalsuan yang diapksa ke atas mereka oleh orang yang sedang tersepit dari rancangan si kepala botak padi hantu.


EPISOD 1:

Pada awal 2008, susuk botak ini mengepalai satu demontrasi di depan Wisma Darul Aman atas isu perumahan awam yang menerima notis tunggakan. Setelah disiasat, si botak ini juga turut terlibat dalam kegagalan membayar ansuran perumahan awam itu. Saya mendedahkannya di blog dan dia marah berapi-api, mencabar saya berdebat.

Dalam banyak isu di Kedah yang dicipta oleh susuk ini, dia akan muncul dibarisan depan menjerit pekik melolong 'membela' orang ramai dengan hujjah dan teori yang dicedok dari orang lain. Kelakunya macam Ghani di Penang dan Kalai di Selangor sekarang. Beberapa pendedahan yang dibuat sejak awal mengkudungkan kepalanya, dean menimbulkan dendam. Tabiaatnya, putar alamnya, krebilitinya, sejarahnya pernah didedahkan oleh beberapa pihak yang bimbang dengan honarnya. Pernah mencabar saya berdebat, mencabar bertumbuk- dia anak jati Titi Siam katanya- dan berazam akan memusnahkan reputasi saya sedaya upaya.

Di pasang jarum dan panah membawa racun fitnah di kampung halaman saya di Sik, di Jeneri, di Belantek dan di kalangan kenalan dan seteru politik saya dalam parti dan luar parti, sehingga ramai yang percaya dan menjaja saya punya banyak tanah, ada kuari batu dan pasir dan ada ban balak! Sampai sekarang saya masih mencari di mana 'harta-harta' saya itu berada, tiada siapa yang dapat menunjukkan lokasi, maupun jalan untuk sampai ke sana... Sampai ke Kuala Lumpur jarum dan panah racun ini bergerak, dari mulut musuh, disambung oleh lidah dan tangan kawan-kawan satu jemaah! Sekarang saya ada RM1.3 juta...kalau saya tahu di mana wang itu...boleh belanja tujuh keturunan...

Tak ada pulak yang bertanya tentang kesahihannya, ramai pulak yang hanya menjadi penyambung fitnah dari musuh ini hinggalah sekarang. Patutlah bila saya kalah dalam pemilihan parti di Sik, orang paling gembira membuat ulasan dan liputan ialah susuk ini melalui blog2 UMNO. Dia hampir berjaya dalam misinya... tapi belum tentu saya tewas dengan kejahatannya!


EPISOD 3:

Secara kebetulan, ramai kenalan dan bekas rakan susuk botak ini adalah kenalan saya... Banyak yang saya tahu perihal susuk ini daripada mereka. Banyak juga namanya tersenarai dalam dokumen-dokumen penerima wang dari beberapa GLC atas tugasan yang tidak diketahui sejak 2006 hingga 2008. Dialah sebenarnnya takut dengan sapaan SPRM. Tidak ada apa yang dari sudut percakapan dan penampilannya....Tapi sangat bahaya dari kelicikannya...dia diberi nama Sobri Sudin!!! a.k.a Dr Sobri Sudin a.k.a padi jantan a.k.a padi hantu...pakat berjaga-jaga... Antara penglibatan yang pernah dicatatkan oleh sejarah sejak 2008:

1. Kepala Demontrasi perumahan awam untuk memburukkan imej kerajaan negeri di kalangan penghuni perumahan awam- dia juga antara yang berhutang. Taukenya sekarang adalah pengeluar notis menuntut hutang, mengusir, menyerah kepada bank untuk memungut hutang.

2. Menerbitkan beberapa siri risalah haram memfitnah MB dan Exco dalam bebeapa isu. juga melagakan sesama KCS dalam pertembungan jawatan. Dia pakar menambah rempah cabai. Risalah berwarna dengan kertas yang bermutu itu dibiayai oleh pihak2 yang berkepentingan.

3. Demontrasi dan hasutan menentang pengambilan tanah dan tapak surau Solihiyah, Kancut untuk projek Aman Central.

4. Menulis analisa palsu dan memfitnah kerajaan di Utusan Malaysia, blog Kedah Times, dan blog padijantan.

Banyak lagi .... pernah saya tulis dan saya akan menulis lagi tentang bahayanya manusia ini...

KedahLa


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas