BlogList Malaysia

30 June 2012

Undi Pos Kabin Penerbangan - Tak Susah Meneka Apa Yang Ada Dalam Kepala Otak Ahmad Maslan

Kesatuan Kebangsaan Anak-anak Kabin Malaysia (Nufam) menuntut kerajaan memberi peluang kepada anak kapal kabin Malaysia Airlines, AirAsia dan Fire Fly untuk menunaikan tanggungjawab mereka sebagai pengundi pos atau pengundi awal dalam pilihan raya umum ke-13.

Presiden kesatuan itu, Ismail Nasaruddin Abd Wahab mendakwa terdapat 5,000 anak kapal kabin penerbangan yang tidak dapat mengundi disebabkan terpaksa menjalankan tugas atau berada di luar negara pada hari mengundi dalam pilihan raya lepas.

Katanya kerajaan wajar mempertimbangkan permohonan mereka dengan memasukkan kumpulan itu dalam kategori pengundi pos atau pengundi awal, bagi memastikan mereka turut menunaikan tanggungjawab mengundi dalam memilih kerajaan.


Beliau berkata demikian ketika sesi dialog bersama Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan di sini pada Khamis.

Sesi dialog bertemakan 'Menuju Hak dan Kemajuan Anak-anak Kapal Kabin Penerbangan di Bawah Gagasan 1Malaysia' turut mengetengahkan beberapa masalah yang dihadapi pekerja dalam industri penerbangan.

Ia termasuk peningkatan gaji, hak dan masa depan anak kapal kabin penerbangan, isu persaraan, hak pekerja wanita dan bantuan keluarga untuk pekerja ibu tunggal yang bekerja sebagai anak kapal kabin penerbangan.

- Bernama


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas