BlogList Malaysia

06 June 2012

Penganjur Bertam Nite awat BENGONG sangat!!!

"Mokalu ada orang dok ceroboh anak bini kita, takkan nak biaq bagi dia habis ceroboh baru nak pi larang??
Jawab sat..."




Oleh: Tok Non

Tak habis-habis buat masalah. Di tengah-tengah 1Malaysia menghentam BN kerana bawak masuk artis dari Korea dengan bayaran RM900 ribu untuk buat persembahan pakai seluaq dalam tiba-tiba PKR di Kepala Batas, Pulau Pinang pula buat hal yang sama.

Buat persembahan dengan pakaian ala penari tiang, terkangkang terkoyak atas pentas di hadapan hadirin yang antaranya adalah orang Islam. Awat jahil murakab sangat depa ni sampai tak tau halai haram.

Apabila benda ni jadi isu di alam maya apabila video tarian lucah tu tersebar, maka pihak penganjur pun bagi jawapan berdolak dalik. Kononnya tarian lucah tu tiada dalam agenda asal persembahan. Ia ditaja oleh seseorang dengan tujuan untuk sabotaj PKR.

OK tak apa, kita boleh terima alasan tu. Tapi soalnya sebab apa apabila penari-penari lucah tu muncul dan terkinja-kinja di atas pentas tiada siapa pun menghalang atau menghentikannya??? Tarian lucah tu dibiarkan sampai selesai, sampai habis satu lagu.. punyalah lama.

Kononnya penganjur tak mau bertindak tengah majlis berlangsung sebab nak jaga hati non Muslim. Habih tu, hati orang Muslim yang turut ada dalam majlis tu hangpa tak mau jaga ka? Syariat Islam, akhlak dan budaya kita hangpa tak mau jaga ka? Imej parti (bukan setakat PKR tapi PR) yang rosak teruk apabila video tarian lucah tu tersebar nanti hangpa tak mau jaga ka?

Sepatutnya apabila tarian lucah tu bermula dalam 5, 10 saat cepat-cepat penganjur pi offkan PA system, hentikan persembahan.. baru betul dan rakaman video penganjur hentikan persembahan tu kita boleh edar seluruh alam maya. Pasai apa tunggu sampai habis pertunjukan baru nak naik minta maaf. Awat hangpa pun syok tengok sama ka??


Nak buat contohnya mudah saja. Kalau penganjur tiba-tiba... melihat secara mengejut anak bini dia kena pegang atau kena ceroboh di hadapan matanya... takkan dia nak biag sampai selesai penjahat tu rogol anak bini dia baru dia nak mula halang perogol tu???

Sudah-sudahlah tu... jangan banyak sangat dok buat masalah untuk PR. Jangan sampai rakan kongsi PR rasa berkawan dengan hangpa macam 'dokong bewak hidup'.

(Tulisan ini ditujukan hanya untuk penganjur program Bertam Nite sahaja, bukan untuk PKR keseluruhan. Sekian dari Tok Non)

Dipetik dari - Kedah La


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas