22 April 2012

Isu Bodoh Dari Mukhriz.. Macam Ni Nak Jadi Menteri Besar?

Mukhriz dakwa ada banyak rumah urut di Kedah

MP Jerlun Datuk Mukhriz Mahathir hari ini mendakwa banyak rumah urut serta pusat karaoke yang wujud "umpama cendawan lepas hujan" di Kedah sejak negeri itu berada di bawah pentadbiran PAS.

Dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia hari ini, Mukhriz juga berkata jumlah pusat maksiat itu meningkat empat kali ganda semenjak pentadbiran PAS.

"Kalau parti DAP yang memerintah mungkinlah kita boleh faham walaupun ia sebenarnya tidak boleh diterima namun kerajaan yang memerintah Kedah adalah PAS," katanya yang "hairan" dengan keadaan itu.


Beliau juga mendakwa menteri besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberi jaminan untuk menutup pusat berkenaan dalam tempoh sebulan apabila isu tersebut dibangkitkan pada Ramadan lalu.

"Namun selang dua tiga hari, beliau menarik balik kenyataan ini atas alasan menghormati rakan-rakan bukan Islam," kata anak lelaki bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu lagi.

Beliau juga mempertikai kenyataan tersebut dengan menimbulkan persoalan sama ada jumlah orang bukan Islam di negeri itu juga meningkat empat kali ganda berbanding sebelum ini.

Azizan pada Julai lalu mengarahkan semua pusat hiburan di negeri itu menghentikan operasi dalam tempoh bulan Ramadan.

Tindakan itu menimbulkan kemarahan MCA yang berang kerana langkah itu didakwa melanggar hak asasi dan hak berperlembagaan orang bukan Islam.

Azizan mempertahankan pengharaman berkenaan dengan menjelaskan bahawa langkah itu mengikut Enakmen Hiburan & Tempat-tempat Hiburan 1997 negeri Kedah.

Kerajaan Kedah bagaimanapun akur dengan bantahan daripada pengusaha dan pemimpin Pakatan Rakyat dengan kompromi supaya pengusaha memastikan orang Islam tidak menggunakan pusat berkenaan.

Kerajaan Kedah juga menetapkan supaya pusat berkenaan ditutup setiap Khamis malam antara 6 petang hingga 2.30 petang Jumaat.

Kenapa pemimpin UMNO/BN suka tengok dari sudut yang kecil ? Kenapa tak lihat dari skop Malaysia sebagai sebuah negara yang diperintah oleh UMNO/BN ?

Datuk Mukhriz, tak payah hipokrit ...... Kebanyakan hotel yg ada spa di seluruh Malaysia ada perkidmatan pelacuran ....... Escort service yg di iklan pd suratkhabar pun ada khidmat pelacur ...... Kalau nak suruh PM tutup semua spa kat hotel, berani buat ke ??????


Bukan setakat rumah urut,.. rumah palacuran, pusat judi, kelab tarian bogel, bar2 & kelab2 malam bersepah2 diseluruh negara. Semakin lama memerintah, negara semakin hilang nilai2 moral. Datuk tak hairan ke ?


Satu lagi...Banyak rumah kurang berdosa....tapi kalau jadi tauke arak macam abang Dato' tu...apa macam. takan taknak tegoq sama....


sudah2 la tu jika nak jadi MB pun cari la isu yang best sikit....nie tak mengancam langsung... untuk makluman LESEN RUMAH URUT tak ada dan kerajaan negeri sekarang tak pernah LULUSKAN pun lesen disko dan pusat hiburan nie walaupun satu..yang dok ada sekarang nie semua saki baki yg HANGPA luluskan dahulu....yang dok ada berlambak tu ialah PUSAT HIBURAN KELUARGA aka KARAOKE benda nie nak buat camna depa apply lesen atas nama tu tapi yg dok pie beronggeng dalam pusat tu kena arahkan pihak BERKUASA TEMPATAN laa yang pie ambik tindakan...


Dipetik Dari http://anakkedah007.blogspot.com/2012/04/hallo-mukriz-hang-punya-isu-tak.html


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas