BlogList Malaysia

22 April 2012

Daftar Pengundi - Exco Umno Mengakui Anak Terlibat

MELAKA: Exco Agama kerajaan Melaka, Datuk Yaakub Md Amin mengesahkan anak lelakinya terbabit dengan program mendaftarkan pengundi baru di Universiti Teknikal Melaka (UTEM).

Bagaimanapun, Adun Umno Sungai Udang itu menegaskan ia bukan menukar alamat pemilih sebagaimana yang didakwa pemimpin DAP.

“Anak saya, Muhamad Asri yang belajar di UTEM bersama rakan-rakannya membuat program mendaftar pemilih tersebut. Dia buat sebagai satu tanggungjawab mendaftar di kalangan mereka.


“Program itu tidak salah kerana dibenarkan oleh SPR (Suruhanjaya Pilihanraya). Sama seperti program mendaftar pemilih di tempat-tempat-tempat lain.

“Mengapa mereka (pembangkang) boleh buat daftar di mana saja tetapi anak saya tidak boleh. Ini program budak-budak universiti, apa yang salahnya,” katanya yang dihubungi hari ini.

Yaakub berkata demikian sebagai menjawab dakwaan pemimpin DAP bahawa anak seorang exco kerajaan negeri Melaka terbabit dalam kegiatan menukar alamat pelajar universiti supaya mengundi di kawasan Parlimen Bukit Katil.

Parlimen Bukit Katil dimenangi wakil Umno, Datuk Md Sirat Abu. Tetapi kerusi negeri Bukit Baru diwakili Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Pendedahan Adun Ayer Keroh Khoo Poay Thiong, turut disertakan dengan tayangan video.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/04/22/dakwaan-dap-exco-umno-mengakui-anak-terlibat/


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas