BlogList Malaysia

21 April 2012

Bersih 3.0 diteruskan di Dataran Merdeka tanpa izin DBKL, Najib...


HiMPUNAN aman Bersih 3.0 yang mensasar 500,000 penyertaan rakyat Malaysia di Kuala Lumpur pada 28 April ini akan tetap diteruskan sungguhpun tanpa keizinan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), lapor Harakahdaily.net.

Pengerusi bersama Datuk Ambiga Sreenevasan (kiri) berkata, Jawatankuasa Pemandu Bersih 3.0 langsung tidak terkejut dengan tindak balas DBKL.



Malah beliau berkata, jawatankuasanya akan terus mengutus surat rayuan kepada DBKL.

PenangInsight.com difahamkan, layanan yang diterima oleh Bersih 3.0 masih belum menerima reaksi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya tidak terkejut dengan keputusan DBKL ini dan Bersih tegaskan, kita akan terus Duduk Bantah di Dataran Merdeka. Lagipun kerajaan dan polis sudah berjanji akan memberikan kerjasama kepada Bersih.

"Pihak polis pun ada panggil Bersih untuk isi beberapa borang, jadi kita akan teruskan tanpa kebenaran DBKL," kata bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor (KLSCAH) semalam.


Seorang lagi ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih 3.0, Maria Chin Abdullah (kanan) pada hari yang sama memaklumkan bahawa pihaknya menerima surat balasan DBKL tak izin demo Bersih di Dataran Merdeka, Najib....

Insiden terbaru yang ditanggung oleh mahasiswa ini dijangka bakal memberi kesan berantai pada mobilisasi 500,000 rakyat Malaysia menyertai Bersih 3.0 pada 28 April depan di Kuala Lumpur juga. -END

http://penanginsight.com/content/bersih-30-diteruskan-di-dataran-merdeka-tanpa-izin-dbkl-najib


Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas