25 March 2012

Team Video Lucah Umno Sedia Beraksi Untuk PRU13

Sekawan orang berpolitik cara lembu.


Ni bukan pasai Anwar la woii...

Cuaca waktu siang la ni panaih kemain. Lain macam punya panaih, meruwap macam ngan nak hujan, tapi tak hujan pun. Kelmarin ada la rintik-rintik sikit, tapi dok panaih camtu gak la sampai ke petang...

Baguih gak untuk Pak Long time panaih-panaih camni. Lembu-lembu Pak Long senang ja lepaih bagi cari makan. Mengkalu sejuk, kena pulak time hujan... lembu pun segan nak melilau ngan kawan... haha... Camtu gak la bila time-time politik negara tengah panaih nak pilihanraya nie, lembu-lembu politik pun melewaq sakan, ngan kengkawan nak cari makan... hehe... Dah macam tongkang pecah dah Pak Long dengaq...

Politk kita ni... naik lebih kurang serupa ja sapa pun, bukan salah orang tapi salah diri kita... Hat Umno cara Umno, yang Pakatan masalah ngan Pakatan. Yang selalu dok jatuh bukan pasai lawan kita terlebih kuat tapi pasai kita lemah, kesatuan tak berkat.

Camtu gak la yang Pak Long dok tengok ngan Umno, depa suka garu tak kena tempat. Gatai belakang tapi garu tang pungkok. Hangpa kena kuat bersatu kalau nak perjatuh Pakatan, bukan hantaq lembu-lembu ajak Pakatan lawan. Hangpa kena layan rakyat dengan berhemah, bukan tubuh geng taboq fitnah. Rakyat bukan pekak dan bangang macam zaman Tok Nadoq dulu lagi dah... rakyat cerdik, ramai yang pi sekolah.

Hangpa ingat rakyat percaya ka si Nalla punya gempaq kelin. Hangpa ingat rakyat ghairah ka tengok lenggok fitnah dari si Umi tu... Hangpa silap, pasai fitnah dan gempaq kelin ni timbui bermusim. Timbui time panaih dekat pilihanraya, mampuih hidup balik rakyat nak percaya.

Pakatan tak payah keluaq modai sekupang pun sebab bila rakyat dah meloya, fitnah tu akan makan diri hangpa... jadi la Umno korek lubang kuboq hangpa sendiri. Lembu-lembu upahan ni la yang tolong pedalamkan lagi lubang kuboq hangpa nanti... haha...

Puak-puak ni ingat perburuk Anwar Pakatan akan lingkup, sori laa...

Rakyat sokong Pakatan bukan pasai Anwar tapi depa dah meluat dengan hapraknya Umno mentekedarah duit rakyat ikut suka mak bapak depa... Rakyat sokong Pakatan bukan pasai Anwar tapi pasai nak tengok keadilan Islam untuk semua ditegakkan melangit dibumi tercinta... Keadilan bukan pasai Anwar, tapi untuk semua kita... jangan buat tak paham bahasa.

Jadi kalau si Umi sanggup berpimpin tangan ngan si Nalla pasai nak ligan Anwar sampai tak cukup tanah pun rakyat dah tak peduli, sikit pun tak iri hati. Kalau boleh, ajak sekali ngan Hassan Ali... hehe... baru meriah drama hangpa nanti...

Wassalam...

http://paklongonline.blogspot.com



Blog Archive

Bloglist 3 (TERKINI)

Bloglist ProBN

Bloglist 4 (TERKINI)

Bloglist ProBN 2

Bloglist 5 (TERKINI)

  © Bloglist Malaysia by Ourblogtemplates.com> 2008

Kembali Ke Atas